Turkcell rekorlarını altüst etti
New York Borsası'nda (NYSE) Türk bayrağını bir kez daha dalgalandıran Turkcell hem Grup hem de Turkcell Türkiye olarak 2017'nin ikinci çeyrek ve ilk 6 ay sonuçlarına göre gelir ve Faiz, Vergi ve Amortisman Öncesi Kâr'da (FAVÖK) tüm zamanların en yüksek sonuçlarına ulaştı. New York Borsası'na kote tek Türk şirketi olan Turkcell, rekor büyüme sonuçlarını NYSE'de Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akça, Yönetim Kurulu Üyeleri Atilla Koç, Bekir Pakdemirli ve Genel Müdür Kaan Terzioğlu'nun katılımıyla gerçekleştirilen toplantının ardından kapanış gongunu çalarak duyurdu. Turkcell yılın ikinci çeyreğinde Grup olarak yüzde 28.5 büyüme ile 4.3 milyar TL ciroya, yüzde 41.6 artışla 1.5 milyar TL FAVÖK'e ve yüzde 33.8 FAVÖK marjına ulaştı. Grup net kârı ise yüzde 69.2 artışla 704 milyon TL olarak gerçekleşti. Grup gelirlerinin yüzde 88'ini oluşturan Turkcell Türkiye'de ise gelir, yüzde 26.4 büyürken FAVÖK yüzde 40.6 arttı.
Hedef büyütüyoruz
Yılın ilk yarısında elde edilen sonuçları değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, ilk 6 aydaki başarılı performans ve Turkcell müşterilerinin dijital servislere olan yüksek talebinden güç alarak 2017 yılı gelir ve FAVÖK marjı beklentisini yukarı yönlü revize ettiklerini söyledi. Terzioğlu, şunları söyledi: "Ülkemize güveniyoruz ve yatırımlarımıza devam ediyoruz. 2017 sonunda, 10 milyar TL'lik 3 yıllık yatırım planımızı gerçekleştirmiş olacağız. Ayrıca bu çeyrek sonu itibariyle son üç yıllık faaliyetlerimiz neticesinde Hazine'ye lisans, vergi ve yasal yükümlülük olarak aktardığımız kaynak toplamı 19.2 Milyar TL'ye ulaştı. Böylece 3 yılda Türkiye'ye sağladığımız toplam katkı 29.2 milyar TL olarak gerçekleşti. Ülkemize güvenerek yaptığımız yatırımların karşılığında müşterilerimizin gösterdiği teveccüh attığımız adımların doğru olduğunu gösteriyor ve bizi daha da cesaretlendiriyor."
Turkcell artık 'Dijital Operatör'
Turkcell'i hizmet odaklı bir deneyim oyuncusuna dönüştüren yenilikçi dijital servisleri sayesinde artık bir dijital operatöre dönüştüklerinin altını çizen Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Müşterilerimiz seyretme, dinleme, okuma, eğlenme, haber alma, iş yapma ve anılarını biriktirmek için her geçen gün artan şekilde Turkcell servislerini tercih ediyor. App Store'da indirilen uygulamalarda ilk sıraya kadar yükselen fizy'de günde ortalama 6 milyon adet şarkı dinlendi. Dergilik uygulamamız sektöre yepyeni bir soluk getirdi; raflarda satılan dergi sayısını katlayarak sadece Haziran ayında 2.1 milyon derginin okunduğu bir mecra haline geldi. Televizyon platformumuz TV+'ın kullanıcı sayısı ise 1.5 milyona ulaştı."
Hedef küresel oyuncu olmak
On yedi yıl önce BIST ve NYSE'de halka arz olarak küresel sermaye piyasalarında Türkiye'nin öncü şirketi olduklarını hatırlatan Terzioğlu, "Bugün dünya çapında 52 ülkede bireysel ve kurumsal yatırımcılar Turkcell'e inanıyor. Biz de müşterilerimize değer yaratma yolculuğunda sadece Türkiye'de değil, dünyada da sektörümüze ilham veren bir dönüşümle bu güveni her gün yeniden kazanmak için çalışıyoruz" dedi.
Telekomda nefes nefese yarış
Turkcell 2016 yılında 3 yıllık öngörüsü olarak belirttiği ve 2018'i işaret ettiği telekomünikasyon sektörü liderliğine, bir yıl öncesinden varacak gibi gözüküyor. İnşaat gelirleri hariç bakıldığında Türk Telekom 2017'nin 2. çeyreğinde 4 milyar 292 milyon TL ciro açıklarken, Turkcell'in aynı dönemde elde ettiği grup konsolide ciro miktarı ise 4 milyar 316 milyon TL olarak gerçekleşti.
Rakamlarla Turkcell'in en son verileri
* Son 6 yılın en yüksek müşteri kazanım oranına ulaşan Turkcell, çeyrek bazında 850 bin, yıllık bazda ise 2.1 milyon yeni aboneyi müşterileri arasına ekledi.
* Fiber müşteri sayısı Nisan-Haziran 2017 döneminde 32 bin artışla 1.1 milyona ulaşırken toplam sabit genişbant müşteri sayısı 2 milyonu aştı.
* Büyümenin lokomotifi 4.5G'de ortalama data kullanımı 5.9 GB'a ulaştı.