15 Haziran 2016 Çarşamba 17:01
481 Okunma
Türkiye'nin en değerli markası THY
YENİ MESAJ/İSTANBUL

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasının 9'uncusu tamamlandı. Türkiye'nin en değerli markaları 2016" listesinde ilk sırayı, 2 milyar 452 milyon dolarlık marka değeriyle Türk Hava Yolları (THY) alırken, bunu, marka değeri 2 milyar 353 milyon dolar olan Türk Telekom ve değeri 1 milyar 983 milyon dolar olan Arçelik takip etti.
Geçen senenin şampiyonu Akbank, 1 milyar 589 milyon dolarla bu sene listede dördüncü sıraya gerilerken, Garanti Bankası 1 milyar 529 milyon dolarlık değeriyle beşinci, Turkcell de 1 milyar 435 milyon dolarlık değeriyle altıncı sırada yer aldı. Bu kuruluşları 1 milyar 297 milyon dolarlık değeriyle İş Bankası izlerken, ardından sırasıyla marka değeri 1 milyar 151 milyon dolar olan Anadolu Efes, 980 milyon dolar olan Yapı Kredi, 958 milyon dolar olan Halkbank, 944 milyon dolar olan Ziraat Bankası, 739 milyon dolar olan Vakıfbank ve 668 milyon dolar olan Birleşik Mağazalar AŞ (BİM) geldi. 

En değerli takım Galatasaray!

İlk 100 arasında Finansbank (17), Denizbank (24), TEB (26) Şekerbank (41) gibi bankalar ile Galatasaray (38), Fenerbahçe (48), Beşiktaş (59) ve Trabzonspor (95) gibi spor kulüpleri de yer aldı. LC Waikiki (14), Sütaş (29), Ak Gıda (İçim) (58), Uğur Soğutma (70), Ekol Lojistik (75), Şahin Gıda (85) ve Aras Kargo (88) gibi kuruluşlar da listeye girdi. Borsa İstanbul ise 98'inci sırada yer buldu. Öte yandan Brand Finance'in geçen seneki sıralamasında ilk sırada Akbank, ikinci sırada Türk Telekom, üçüncü sırada ise İş Bankası yer alıyordu. 

Markalarımızın değeri azaldı

Çalışmaya göre, kur farkının önemle hissedildiği listede Türkiye’nin en değerli yüz markasının toplam değeri 29.3 milyar dolar olup bir önceki yıla göre toplam değer azalışı 5 milyar doları buldu. Yüz markalık listeye bu yıl muhtelif iş kollarından 12 yeni marka dahil oldu. Toplam değerin yüzde 32'sini banka, yüzde 13’ünü telekom, yüzde 9’unu havayolu ve yüzde 4’ünü gıda-perakende markaları oluşturdu.

Dünyada Apple lider

Brand Finance'ın Dünya Marka Listesi esas alındığında Apple, 145 milyar 918 milyon dolarla ilk sırada yer alıyor. Apple'ı 94 milyar 184 milyon dolarla Google, 83 milyar 185 milyon dolarla Samsung, 69 milyar 642 milyon dolarla amazon.com, 67 milyar 258 milyon dolarla Microsoft izliyor. Dünyanın en büyük şirketi Walmart ise 53 milyar 657 milyon dolarla 8. sırada yer buldu. Türkiye'deki en değerli 100 markanın toplamı, dünyada sıralamaya sokulunca ancak Marlboro'nun ardından 28. sırada yer alabiliyor. Dünyada ilk 100'e girebilmek için marka değerinin en az 12.5 milyar dolar olması gerekiyor. THY, marka değeri açısından dünya havayolu sıralamasında ise 13. sırada yer alıyor. İlk sırada Emirates bulunuyor. 



Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100