12 Nisan 2016 Salı 14:20
59 Okunma
Türkiye'nin helal yeme içme harcaması 110 milyar dolar
Thomson Reuters’ın DinarStandard ile işbirliği içinde hayata geçirdiği 'State of the Global Islamic Economy Report - Küresel islami Ekonomi Raporunun Durumu'nun 2015-2016 ayağı, Türkiye’nin tüm dünyada Müslüman nüfusun yoğun olarak yaşadığı ülkeler arasında dikkatle izlenmesi gereken bir yeri olduğunu ortaya koyuyor. Rapora göre Türkiye, 110 milyar dolar seviyesindeki harcamayla İslam İşbirliği Teşkilatı’na üye ülkeler arasında helal yeme-içme harcaması en yüksek olan ikinci ülke. Türkiye, İslam İşbirliği Teşkilatı üye ülkelerine en çok giyim ihracatı yapan üçüncü ülke konumunda. Listenin ilk iki sırasındaysa Çin ve Hindistan yer alıyor. 2005-2015 yılları arasında bankacılık sektörü yüzde 19.2 oranında büyürken yüzde 28.3’lük büyüme kaydeden katılım bankaları da raporda kendine yer buluyor. Rapora göre Türkiye katılım bankacılığında en büyük 10 pazar arasında 7. sırada bulunuyor. Türkiye, İslami ekonominin çarklarını döndüren en büyük dişlilerden seyahat konusunda da eli kuvvetli ülkeler arasında. Cresent Rating ve MasterCard imzası taşıyan Global Muslim Travel Index 2016’ya göre Türkiye, İslam İşbirliği Teşkilatı’na üye ülkeler arasında en popüler 10 tatil adresinden biri. Aile dostu tatil destinasyonu, güvenli seyahat ortamı, ağırlanan Müslüman konuk sayısı gibi kriterler üzerinden ülkelerin değerlendirildiği rapora göre Türkiye 73.9 puanla, Malezya (81.9) ve Birleşik Arap Emirlikleri (74.7)’nin ardında, üçüncü sırada yer alıyor. Tüm dünyada 350 “helal tatil” hizmeti veren tesisin 160’ı Türkiye’de bulunuyor. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100