Bu haber kez okundu.

Türkiye’de beton yol kullanımı artıyor
Tamamiyle yerli üretimle elde edilen beton yol, sağladığı yakıt tasarrufu, her türlü hava şartlarında uygulanabilmesi nedeniyle kazandırdığı iş gücü, sürüş güvenliği ve asfalta nazaran uzun ömrüyle tercih ediliyor. Türkiye karayollarında bugüne kadar tercih edilen asfalt artık yerini betona bırakıyor. 40 yılı aşan tasarım ömrü, bakım onarım gerektirmemesi, sağladığı yakıt tasarrufu, fren mesafesini kısaltması ve tüm mevsim şartlarında uygulanabilme gibi birtakım teknik üstünlükleriyle beton yollar bugün Amerika, Fransa, Almanya, Belçika, Avustralya, Avusturya, Hindistan gibi bir çok ülkede yaygın olarak kullanılıyor. Son yıllarda artan ağır vasıta trafiği nedeniyle karayollarında oluşan ve tekerlek oturma izi olarak adlandırılan çökmelerin önüne geçecek olan beton yollar, yurtdışında özellikle yoğun ağır vasıta trafiğinin yaşandığı bölgelerde teknik ve ekonomik üstünlükleri nedeniyle tercih ediliyor. Beton yolun en büyük dezavantajı ise asfalt yola göre sürüş sırasında daha fazla gürültü oluşturması. 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100