10 Temmuz 2015 Cuma 01:53
907 Okunma
Türkiye’de bütçeler düğüne yetmiyor
Türkiye’de yeni evlenen çiftler, ortak hayatlarına ağır bir borç yükü altında başlıyor. ING Uluslararası Araştırmalar’ın “Düğün mü, Konut mu? Yaşam Harcamalarına Gerçekçi Bir Bakış” başlıklı araştırması 13 Avrupa ülkesinde 13 bin tüketicinin katılımıyla gerçekleşti. Evlilik ve düğün için yapılan harcamalara ve bu alandaki tüketici eğilimlerine ilişkin ilginç veriler içeren araştırma, Türkiye’de tüketicilerin evlilik ve düğün dönemlerindeki tüketimlerine dair ipuçları da veriyor. 
Araştırmaya göre, tüketicilerin önemli bir çoğunluğu son 5 yıl içindeki en büyük masrafı düğün törenleri için yaptıklarını belirtiyor. Tüketicilerin önemli bir bölümü müsrifçe yapılan bir düğün töreni ile ev almak arasında bir seçim sunulduğunda ev için kaynak ayırmayı tercih ediyor. 3 kişiden 1’i daha fazla harcama yapabilmesi halinde daha iyi bir düğün yapabileceğini belirtirken, evlilik töreni için yapılan hazırlıklarda ve harcamalarda aile ve arkadaşların beklentilerinin belirleyici olduğunu öne sürüyor.
Düğün törenlerinin yalnızca organize edenler için değil katılımcılar için de bir masraf kalemi olarak algılanması dikkat çekiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 62’si, düğün için özel bir kıyafet, hediye ve seyahat gibi masraflar nedeniyle bir düğüne katılmanın çok pahalıya mal olduğu görüşünü savunuyor. 

Hayalimizdeki düğüne bütçemiz yetmiyor
Avrupa genelinde ankete katılanlardan son 5 yıl içinde evlenmiş olanların yüzde 33’ü düğün için borca girdiğini söylüyor. Düğün yapmak için borçlananlar sıralamasında Türkiye diğer Avrupa ülkelerinin açık farkla önünde yer alıyor. Türkiye’de son 5 yıl içinde evlenenlerin yüzde 76’sı düğün için borçlandıklarını belirtiyor. Bu alanda Türkiye’nin arkasından ikinci sırayı paylaşan İtalya ve Romanya’da bu oranın yüzde 31 olduğu görülüyor. Düğün yapmak için en az borçlanan tüketici kesimi ise Hollanda’da bulunuyor. Hollandalıların yalnızca yüzde 5’i düğün töreni için borçlanıyor. 

Düğünler de tatmin etmiyor
Araştırma düğün için yapılan harcamalarla düğün töreninden duyulan memnuniyetin ülkelere göre karşılaştırmasını da sunuyor. Türk tüketicilerin ise yüzde 60’ı yeterli bütçe ayıramadıkları için düğünlerinin istedikleri gibi olmadığını dile getiriyor. Düğün törenlerinin önemi ve düğünden beklentiler de değişime uğruyor. Türkiye’de düğün bütçesini eve ayırmayı düşünenlerin oranı ise yüzde 57. 

Aile ve arkadaş baskısı düğün harcamalarını etkiliyor
Katılımcıların yarısından fazlası aile ve arkadaşların düğün harcamalarının ne kadar olacağı konusunda etkili olduklarını öne sürüyor. Herkesin beklentilerini karşılamaya çalışmak zor görünse de evlenecek kişilerin bu talepleri dikkate aldıkları düğünlerini buna göre planlama eğiliminde oldukları görülüyor. Aile ve arkadaşlarının beklentilerinden en fazla etkilenen çiftlerin ise Türkiye’de olması dikkat çekiyor. Türkiye’de evlenenlerin yüzde 71’i evlilik kutlamaları için yapacakları harcama tutarını ailelerinin ya da arkadaşlarının belirlediğini belirtiyor. 
YUSUF KARACA/İSTANBUL
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100