Bu haber kez okundu.

Türkiye'de en fazla İngiliz turistler harcıyor
Visa Europe Akdeniz Ülkeleri Turizm Raporu'na göre Ocak-Nisan 2012 tarihleri arasında yabancı turistler Türkiye'de 508 milyon Euro harcadı. Visa kartlarıyla yapılan bu harcamaların bir önceki yılın aynı dönemine göre artışı ise yüzde 14 oldu.
Harcamaları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 3,8 artış gösteren İngiliz turistler, 56,6 milyon Euro ile Türkiye'de en çok harcama yapan turist grubu oldu. İngiliz turistleri sırasıyla Rus (48,4 milyon Euro), Alman (44,1 milyon Euro), Fransız (41,1 milyon Euro) ve Amerikalı (40,4 milyon Euro) turistler izledi. Yabancı turistler arasında Türkiye'deki harcamalarını en çok artıranlar ise Suudi Arabistanlılar oldu. Ocak-Nisan 2012 döneminde 13,1 milyon Euro'luk harcama yapan Suudi Arabistanlı turistler bir önceki yıla göre harcamalarını yüzde 69 artırdı. Türkiye'deki harcamalarını en çok artıran diğer turist grupları ise sırasıyla yüzde64 ile Azeriler, yüzde 37,3 ile Ruslar ve yüzde 31,4 artışla İsveçliler oldu.
Araştırmaya göre söz konusu dönemde yabancı turistlerin Türkiye'de yaptığı harcamalarda en büyük artış havayolları kategorisinde gerçekleşti. Bu kategoride 2011 yılının aynı döneminde 1,8 milyon Euro tutarında gerçekleşen harcamalar, 2012 yılında yüzde 53,4 artarak, 2,8 milyon Euro'ya ulaştı. Bunu yüzde 23,9'luk artışla 20,5 milyon Euro olan seyahat harcamaları izledi. Yiyecek-içecek kategorisi ise yüzde 49,5 oranıyla yabancı turistlerin Türkiye'de yaptığı harcamalarda en fazla artışı gösteren üçüncü kategori oldu.Visa kartlarıyla gerçekleştirilen nakit çekimi 210 milyon Euro ile en çok harcama yapılan kategori olurken, perakende sektörü 164,3 milyon Euro ile ikinci sırada yer aldı. Otel kategorisi ise toplam 61,3 milyon Euro'luk harcamayla üçüncü oldu. ANKA
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.