EKONOMİ SERVİSİ
The Brand Age Dergisi ve Xsights Araştırma şirketi iş birliğinde gerçekleşen 'İş İnsanları İtibar Araştırması' sonuçları yayımlandı. Araştırma kapsamında katılımcılara 'en itibarlı buldukları iş insanları' soruldu. Sonuçlara göre toplum nezdinde en itibarlı ilk beş iş insanı sırası ile; Rahmi Koç (yüzde 38), Güler Sabancı (yüzde 37), Acun Ilıcalı (yüzde 35), Ali Koç (yüzde 32) ve Murat Ülker (yüzde 22) oldu. Kendi itibarlarının şirketlerinin itibarını en olumlu etkileyen isimler ise şöyle: Ömer Koç, Ali Koç, Gözde Akpınar, Faruk Eczacıbaşı, Muhtar Kent, Güler Sabancı... İtibarlı bir iş insanında bulunması gereken en önemli özellik ise yüzde 56 ile güvenilir olması öne çıktı. Bulunmaması gereken en önemli özellik ise yüzde 94 ile rüşvet alması/vermesi ve çalışanlarına adil davranmaması olarak kendini gösterdi.
Pek çok markanın itibarı, onu yönetenlerle özdeşleşiyor. Yöneticinin kişiliği, imajı, sosyal medya paylaşımları, yaşam biçimi ya da politik görüşü ya markanın itibarını güçlendiriyor ya da markaya zarar veriyor. Bu gerçekten hareketle The Brand Age Dergisi ve Xsights Araştırma şirketi tarafından gerçekleştirilen İş İnsanları İtibar Araştırması, kamuoyu nezdinde iş dünyasının tanınan isimlerinin itibarlarını ortaya koymakla kalmıyor onların kişisel itibarlarının markalarına etkisini ölçümlüyor.