Bu haber kez okundu.

Vatandaş market alışverişini kartla yapıyor
Anadolu Üniversitesi (AÜ) Turizm Fakültesince Eskişehir’de gerçekleştirilen araştırmada, tüketicilerin 2013 yılında kredi kartlarıyla en fazla harcamayı marketlerde yaptığı belirlendi.
Rektörlükten yapılan yazılı açıklamaya göre, Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Celil Koparal’ın “Kredi Kartı Kullanım Davranışı” konulu araştırması, Eskişehir’de küme örneklemesi yöntemiyle seçilen 880 kişiye uygulanan anketlere dayanıyor.
Kart kullananların yüzde 54’ünün toplam kart limitinin 2 bin 500 liranın altında olduğu saptanan araştırmada, yüzde 80’inin harcamalarını POS cihazları, yüzde 20’sinin ise internet yoluyla gerçekleştirdiği aktarıldı. Market alışverişlerinin (gıda, temizlik maddeleri, küçük ev gereçleri gibi) yüzde 41’lik oranla kredi kartı kullanımında en büyük paya sahip olduğu ifade edilen araştırmada, elbise, ayakkabı, güneş gözlüğü, aksesuar, tuhafiye gibi ürünlerin de yüzde 29 ile oranla ikinci sırayı aldığı açıklandı. 

Kullanıcılar faizleri yüksek buluyor

Araştırmanın diğer sonuçları ise şöyle bildirildi: 
* Kredi kartlarının vade farksız taksitlendirme sundukları için rağbet görenlerin oranı yüzde 73. * İnternet üzerinden çevrim içi alışverişlerde tüketicilerin yüzde 65 tam bir güven hissetmemekte. Tam güven hissedenlerin oranı ise yüzde 19.
* Tüketicilerin yüzde 80’i kredi kartı kullanılması sonucu harcamaların kontrol edilmesinin zor olduğu düşüncesinde. Bu düşünceye itiraz edenlerin oranı yüzde 10’da kalmakta… 
* Kredi kartını bir modernlik işareti olarak algılayanların oranı yüzde 55, bunu reddedenlerin oranı ise yüzde 29. 
* Bankaların gecikme faizi, taksitlendirme, kısmi ödeme gibi nedenlerle aldıkları faizleri yüksek bulanların oranı yüzde 74.  EKONOMİ SERVİSİ
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100