Bu haber kez okundu.

Yüksek maliyetler deride de başlıca sorun
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Başkanı Mehmet Ali Dinç, sektördeki son gelişmeleri değerlendirdi. Dinç, ‘zig’ adı verilen normal giysilik deride Türkiye’nin İtalya ve İspanya’nın ardından geldiğini ifade ederek, giysilik deride dünyanın daha çok markaların tekelinde olduğunu kaydetti. Bu durumun ciddi fiyat baskısı meydana getirdiğine işaret eden Dinç, “Türkiye olarak, alt grup tüketiciyi Pakistan, Hindistan ve Çin’e kaptırmış durumdayız. Ancak dünyada A (plus) olarak adlandırılan bütün markalar Türk ürünlerini tercih ediyor” dedi. 
Girdi maliyetleri en büyük sorun
Dinç, ham deri fiyatlarının yükselmesi, girdi maliyetlerinin artması ve finansman kaynağı bulmada yaşanan zorluklar nedeniyle sektörde bir sıkıntı meydana geldiğine işaret ederek, şöyle konuştu: “Genel olarak sektörde bir durgunluk var. Pakistan’da bir ürünü 40-50 dolara mal ediyorlar, biz de ise sadece işçilik maliyeti 100 dolar. Gerçi bizim ürünlerimizle onlarınki arasında dağlar kadar fark var. Çin’in zenginleşmesiyle onlarda da maliyet yükseldi. Türkiye olarak Çin’e A (plus) ürünler satmaya başladık. Ürünlerimiz ciddi anlamda ilgi görüyor. Bir araştırmaya göre Çin’de 300 milyon insan sınırsız para harcama limitine ulaştı. Bu bir Amerika demek. Bugün ancak Rusya’nın yüzde 8’ine hitap ediyoruz. 1.5 milyar nüfusu olan bir ülkede 300 milyonun yüzde 20’sine dahi hitap etsek bunun sektörü 4-5 yıl götüreceğini düşünüyorum.” Dinç, sektörün hala en büyük pazarının Rusya olduğunu ancak havaların sıcak gitmesi gibi iklimsel şartlardan dolayı bu pazarda biraz daralma olduğunu vurgulayarak, Çin pazarının ise her gün katlanarak büyüdüğünü ve ihracatta ikinci sırada ise Avrupa’nın geldiğini söyledi. 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100