Bu haber kez okundu.

2014'te 80 milyar litre süt tüketilecek

EKONOMİ SERVİSİ
Dünyanın önde gelen gıda işleme ve ambalajlama şirketi Tetra Pak'ın yaptırdığı yeni araştırmaya göre refah seviyesi, alım gücü ve ambalajlı süt ürünlerine olan talepte beklenen artış nedeniyle süt tüketimi önümüzdeki iki yılda 10 milyar litre artacak. Araştırmaya göre bu artışın kaynağını da gelişmekte olan ülkelerdeki 2.7 milyar düşük gelirli tüketici olacak.
Küresel süt ürünleri endüstrisiyle ilgili bulguları, rakamları ve eğilimleri takip eden Süt Ürünleri Endeksine göre gelişmekte olan ülkelerdeki düşük gelirli tüketicilerin 2011 yılında 70 milyar litre olan tüketim miktarının, 2014 yılında 80 milyar litreye çıkacağı tahmin ediliyor.

Yoksul ülkeler tüketmeye başlayacak
Tetra Pak Başkanı ve CEO'su Dennis Jönsson, dünyadaki düşük gelirli tüketicilerin süt ürünleri piyasasına yönelik fırsat oluşturduğunu ifade ederek, “Gelecekteki başarıya giden yol, bugünün tüketicilerine ulaşmaktır. Dünya nüfusunun yüzde 40'nı oluşturan bu tüketici grubu endüstrimizin büyümesine destek olan ekonomilerde yaşıyor ve refah seviyeleri de gittikçe artıyor. Düşük gelirli tüketiciler günde 2 - 8 dolar harcıyor. Bu tüketiciler gelişmekte olan ülke nüfuslarının yaklaşık yüzde 50'sini oluşturuyor. Ülkelerinde tüketilen sıvı süt ürünlerinin yüzde 38'ini onlar tüketiyor ve bu kişilerin yarısı Hindistan ve Çin'de yaşıyor. Tetra Pak'ın yürüttüğü araştırma, gelişmekte olan ülkelerde tüketilen sıvı süt ürünlerinin yüzde 76'sından fazlasını oluşturan altı ülke üzerinde yoğunlaştı: Hindistan, Çin, Endonezya, Brezilya, Pakistan ve Kenya...”

Çocuk sütleri ve aromalı sütte artış bekleniyor
Tetra Pak araştırmasına göre sıvı süt ürünlerine olan talep 2011 - 2014 yılları arasında başta Asya, Afrika ve Latin Amerika'da olmak üzere artacak. Gelişen piyasalardaki yüksek talep nedeniyle dünya genelindeki sıvı süt ürünleri tüketiminin ise bahsedilen 2011 - 2014 döneminde yüzde 2.9 oranında artması bekleniyor.
Tetra Pak analizlerine göre laktik asitli içecekler, devam ve çocuk sütleri ile aromalı sütler 2011 - 2014 döneminde en hızlı büyümeye imza atacak segmentler olacak. Asya'daki düşük gelirli tüketiciler tarafından en çok tercih edilen uygun fiyatlı laktik asitli içeceklerin yüzde 11.9'luk bir artışla en hızlı büyümeyi göstermesi, çocuk sütü ve besleyici mamaların da yüzde 9'luk artışla bunu izlemesi bekleniyor. Aromalı sütlerde ise yüzde 4.8'lik bir artış bekleniyor.

Türkiye'de tüketim alışkanlıkları değişiyor
Türkiye'de dünya genelinde görülen tüketim alışkanlıklarına yönelik değişiklikler gözleniyor. Aromalı sütlerin son 4 yılda yüzde 24 oranında büyüdüğü belirtiliyor. Özellikle çocukları hedefleyen aromalı sütlerin satışı artıyor. 
Türkiye'de 2008 - 2011 yılları arasında sade süt tüketiminin yıllık ortalama yüzde 1, paketli sade süt tüketiminin ise yüzde 5 oranında büyüdüğü görülüyor. Aynı dönemde Türkiye'de açık süt tüketiminin ise yüzde 5 küçüldüğü kaydediliyor. Kişi başı süt tüketimi açık süt de dâhil edildiği zaman 24 litre oluyor. Sadece işlenmiş ve paketlenmiş süt tüketimine bakıldığında ise 15 litreye geriliyor. Bu veriler ışığında Türkiye'de 2014 yılında işlenmiş süt tüketiminin 16 litreye çıkacağı öngörülüyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100