YENİ MESAJ - İSTANBUL
Airbus'ın Küresel Pazar Tahmini'ne (KPT) göre, 2010 - 2029 yılları arasında toplam değeri 3.2 trilyon doları bulan yaklaşık 26 bin kargo ve yolcu uçağına ihtiyaç duyulacak. Bu ihtiyacın büyük bir kısmını; eskiyen uçakların yerini alacak yeni ve daha eko-verimli uçaklar, büyümekte olan pazarlardaki dinamik gelişmeler, özellikle Asya'daki düşük maliyetli havayolu şirketleri ile pazarların liberalleşmesi ile hali hazırda var olan uçuş noktalarındaki kapasite artışı oluşturacak. 2010 KPT, 2009'daki tahminden 900 daha fazla uçağa ihtiyaç duyulacağını öngörüyor ki, bu da 2009'da öngörülen yüzde 4.7 yerine yüzde 4.8 daha fazla bir büyüme oranı olacağını gösteriyor. Bu artışın çoğunluğu A320 Ailesi uçaklarının içinde bulunduğu tek koridorlu uçaklar kategorisinde olacak. 26 bin yolcu ve kargo uçağından 25 bin tanesini 2.9 trilyon dolar değerindeki yolcu uçakları oluşturacak. Bu yeni uçaklardan 10 bin tanesi eskimiş uçakların yerini alırken 15 bin tanesi de filoları büyütmek amacı ile kullanılacak. Günümüzde 14 bin uçaklık bir yolcu uçağı filosu olduğu göz önüne alındığında bu rakam 2029 yılında 29 bine ulaşacak.
Şirketler bu yıl kar elde ediyor
Öte yandan yolcu hacminde ABD iç hatları yolcu başına karda yüzde 11.3 ile ilk sırayı alırken onu yüzde 8.4 ile Çin iç hatları takip ediyor. Avrupa içi yolculuklar yüzde 7.2 ile üçüncü gelirken onu da ABD'den Batı Avrupa'ya gerçekleştirilen uçuşlar yüzde 5.9 ile takip ediyor. Yolcu trafiği büyümesi açısından bakıldığı zaman büyümekte olan ekonomiler ilk sıralarda yerlerini alıyor. Hindistan iç hat trafiği yüzde 9.2 ile en hızlı büyümeyi gösterirken aynı zamanda genel sıralamada da Orta Doğu ile Güney Amerika ve Kuzey Amerika ile Çin arasındaki trafiği takiben en büyük üçüncü büyümeyi gösteriyor. En hızlı büyüyen ilk 20 uçuştan 7 tanesi Çin'i dünyanın geri kalanı ile bağlıyor.