Bu haber kez okundu.

‘Kredi kullanımında cayma hakkı olmalı'
Konut finansmanı kuruluşlarının tüketicilere sözleşme öncesinde kredi ile ilgili genel bilgileri ve kredi sözleşmesinin koşullarını içeren ‘Sözleşme Öncesi Bilgi Formu' vermek zorunda olduğunu kaydeden TÜDEF Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, bazı bankaların bu usule uymadığını, tüketici ile imzalanan konut finansmanı sözleşmelerinin bir nüshasını da tüketiciye vermediğine dikkat çekti. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 6. maddesinin, sözleşmedeki haksız şartlar başlığı ile düzenlendiğini ifade eden Yılmaz, “Satıcı ve sağlatıcının tüketici ile müzakere etmeden tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kurallarına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme haksız şart sayılır' diye bir madde var. Sözleşmedeki bu haksız şartları dikkate alan tüketiciler, bankalara başvurarak krediye bağlı olarak kendilerinden alınan masraf, komisyon ve yapılandırmaya bağlı erken kapama kesintilerinin iadesini talep edebilir. Bankalar, bir hizmet karşılığı olmaksızın tüketiciden aldığı dosya masrafını, ekspertiz ücretini, hesap işletim ücretini, hayat sigortasını, ipotek fek ücretini ve erken kapama kesintilerini iade etmek yerine akla gelmedik yol ve yöntemlere başvurmakta” diye konuştu.

Bankalar zorluk çıkarıyor

Sözleşme imzalandıktan ve taksitler ödemeye başlandıktan sonra faizlerdeki düşüş sebebiyle bankaları yapılandırmaya zorlamanın hukuken mümkün olmadığını dile getiren Yılmaz, “Son günlerde derneklerimize yapılan başvurulara göre bankalar, hak arama yollarına başvurmak için 10 yıl geriye doğru masraf ve komisyon veya yeniden yapılandırma ile alınan erken kredi kapama dekontlarını isteyen tüketiciden dekontlar karşılığı 100 TL ile 400 TL arasında ücret talep ediyor. Oysa bankalar, Bilgi Edinme Yasası çerçevesinde tüketiciye ücretsiz dekont vermekle yükümlüdür” diye konuştu. Hakem Heyetlerinden masrafların iadesi kararı alan tüketicinin bankaya çağrılarak bu masrafları istemeyeceğine dair imzalı dilekçe istendiğini söyleyen Yılmaz “Tüketicinin bu hakkından vazgeçeceğine dair dilekçe vermemesi durumunda ise tüketici, mahkeme masraflarıyla adeta tehdit edilmekte. Bankaların uygulamalarını da yakından takip ettiğimizin bilinmesini istiyoruz. Tüketici sahipsiz ve savunmasız değildir.Yanlış hesapların her zaman hukuk terazisinde düzeleceğine inanmaktayız. Yeni hazırlanan Tüketici Yasa Tasarısı Taslağında bu sorunlara mutlaka bir çözüm getirilmesi gerektiğine inanmaktayız. Ayrıca kredi kullanımında da tüketiciye makul bir süre içinde cayma hakkı tanınması gerektiğine inanıyoruz” dedi. İHA
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100