Bu haber kez okundu.

AB'de kriz otomobil satışlarını vurdu
Avrupa'da artan hayat pahalılığının yanı sıra kemer sıkma politikaları otomobil satışlarını vurdu. Portekiz ve İrlanda'da otomobil satışlarındaki gerileme yüzde 48.5 olurken, Fransa'da yüzde 9.2, İtalya'da 4.2 ve İngiltere'de 6.4 olarak gerçekleşti ~|~ Ekonomik krizin vurduğu Portekiz ve İrlanda gibi ülkelerde yeni araç satışı yüzde 48'lere varan oranlarda düşerken, bir önceki yıla göre Kasım ayında 'sıfır otomobil' satışı AB genelinde yüzde 3.5 nispetinde geriledi. Tarihinin en büyük ekonomik krizinden birisini yaşayan Avrupa'da ekonomik göstergeler hızla değişiyor. Krizden etkilenen sektörlerden başında ise otomotiv sektörü geliyor. Avrupa genelinde geçtiğimiz yıldaki aynı döneme oranla Kasım ayında yeni araç satışında yüzde 3.5'luk bir gerileme yaşandı. Özellikle Fransız, İtalyan ve İngiliz otomobillerin satışında sıkıntı yaşanıyor. 2011 yılı verilerinin de otomotiv sektöründeki gerilemenin süreceğini gösteriyor. Ekonomik daralmanın gündelik hayatta her geçen gün daha yoğun hissedildiği Avrupa'da otomobil piyasası da nasibini aldı.
Kasım ayındaki yeni otomobil satışı bir önceki senedeki aynı döneme göre gerileme gösterdi. Portekiz ve İrlanda'da bu gerileme yüzde 48.5 olurken, Fransa'da yüzde 9.2, İtalya'da 4.2 ve İngiltere'de 6.4 olarak gerçekleşti. Krizin pençesinde kıvranan Yunanistan'da ise geçtiğimiz ay çok daha fazla araç satıldı.
Yunanistan'da Kasım ayında bir önceki seneye göre yüzde 16.5 daha fazla yeni otomobil satışı gerçekleşirken, Almanya'da da Ocak ve Kasım 2011 arasındaki otomobil satışında yüzde 9.1'lik artış yaşandı. Öte yandan otomobil markalarında da satışlar değişkenlik gösteriyor. Alman VW grubu bu yılki satışını yüzde 7 ile artırırken, BMW yüzde 9 oranında artış kaydetti. Buna karşın Daimler grubu stabil bir performans gösterirken Fransız Peugeot ve Citroën'le İtalyan Fiat grubu yüzde 11'lere varan satış kaybı yaşadı.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100