YENİ MESAJ / TRABLUS
Türkiyeye özgü tatların dünyada bilinirliğini artırmak için birçok ülkede tanıtım faaliyeti yürüten Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, yaptığı Ar-Ge çalışmalarıyla geleneksel Türk ürünlerini başka ülkelerin damak zevklerine uygun hale getiriyor. Bu bağlamda Kuzey Afrika pazarı için geliştirilen kajulu baklava ve kajulu lokum ilk defa 41. Trablus Uluslararası Genel Ticaret ve Sanayi Ürünleri Fuarında Afrikalıların beğenisine sunuldu. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliğinin organizasyonunda Türkiyeden yaklaşık 40 firmanın katıldığı fuar, Libyanın başkenti Trablusta gerçekleştiriliyor. Fuarda, kajulu baklava ve kajulu lokumun yanı sıra Türk lokumundan şekerlemeye, çikolatadan baklavaya kadar pek çok ürün sergilendi.
Cevizli, fındıklı, Antep fıstıklı çeşitlerine ilave olarak üretilen kajulu baklava ve lokum ile Afrikalıların tatlı kültürüne yeni bir tat katmak amaçlanıyor.
Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Zekeriya Mete, çikolata ve şekerleme pazarında Türkiyenin dünyada ilk 5 içinde olduğunu belirtti. Kuzey Afrika pazarının kendileri için oldukça önemli olduğunu, bu nedenle Libya\'daki 41. Trablus Fuarı\'na katıldıklarını ifade eden Mete, İnanıyorum ki bu doğrultuda yürüttüğümüz faaliyetler orta vadede ülkemizin ihracatına önemli geri dönüşler sağlayacaktır dedi.
Sırada Manisa Mesir Macunu var
Geleneksel Türk tatlarının dünyada bilinirliğini artırmak için Ar-Ge çalışmaları yaparak, ürünleri gittikleri ülkelerin damak zevkine uygun hale getirdiklerini söyleyen Mete, Afrikada tatlı kültürü var ancak fındığı bilmiyorlar. Fındıklı baklava yerine kajulu baklava üreterek, Afrikalılara baklavayı sevdirmeyi amaçlıyoruz dedi. Türk damak zevkinin dünyada tanıtılması için ortaya çıkaracakları daha birçok ürün bulunduğunu anlatan Mete, fındık ezmesini dünyada bilen ülke olmadığını, bu ürünün dünyada bilinirliğini sağlayacaklarını, ayrıca Manisa Mesir Macununu dünyadaki bütün ülkelere tattıracaklarını kaydetti. Türkiye\'ye özgü şekerlemelerin ve Türk lokumunun dünya pazarına açılması için 3.8 milyon TL tanıtım bütçesi ayırdıklarını dile getiren Mete, \"Zor bir tanıtım çünkü dünyada çikolata ve şekerleme sektöründe lider olan ülkeler bir hayli fazla. Biz de inşallah Türk lokumu ve baklavasıyla beraber Türkiye ile özdeşleşmiş olan tatlıyı bir noktaya getirmiş olacağız. Bununla birlikte diğer ürünlerimizi de tanıtmış olacağız\" dedi.
Mete, geçtiğimiz yıl 2.5 milyar dolarlık ihracat yapan Türkiye çikolata şekerleme sektörünün Güney Amerika ve diğer yeni pazarlara açılarak ihracat ağını genişletmeyi hedeflediğini belirtti.
Türkiyeye özgü tatların dünyada bilinirliğini artırmak için birçok ülkede tanıtım faaliyeti yürüten Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, yaptığı Ar-Ge çalışmalarıyla geleneksel Türk ürünlerini başka ülkelerin damak zevklerine uygun hale getiriyor. Bu bağlamda Kuzey Afrika pazarı için geliştirilen kajulu baklava ve kajulu lokum ilk defa 41. Trablus Uluslararası Genel Ticaret ve Sanayi Ürünleri Fuarında Afrikalıların beğenisine sunuldu. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliğinin organizasyonunda Türkiyeden yaklaşık 40 firmanın katıldığı fuar, Libyanın başkenti Trablusta gerçekleştiriliyor. Fuarda, kajulu baklava ve kajulu lokumun yanı sıra Türk lokumundan şekerlemeye, çikolatadan baklavaya kadar pek çok ürün sergilendi.
Cevizli, fındıklı, Antep fıstıklı çeşitlerine ilave olarak üretilen kajulu baklava ve lokum ile Afrikalıların tatlı kültürüne yeni bir tat katmak amaçlanıyor.
Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Zekeriya Mete, çikolata ve şekerleme pazarında Türkiyenin dünyada ilk 5 içinde olduğunu belirtti. Kuzey Afrika pazarının kendileri için oldukça önemli olduğunu, bu nedenle Libya\'daki 41. Trablus Fuarı\'na katıldıklarını ifade eden Mete, İnanıyorum ki bu doğrultuda yürüttüğümüz faaliyetler orta vadede ülkemizin ihracatına önemli geri dönüşler sağlayacaktır dedi.
Sırada Manisa Mesir Macunu var
Geleneksel Türk tatlarının dünyada bilinirliğini artırmak için Ar-Ge çalışmaları yaparak, ürünleri gittikleri ülkelerin damak zevkine uygun hale getirdiklerini söyleyen Mete, Afrikada tatlı kültürü var ancak fındığı bilmiyorlar. Fındıklı baklava yerine kajulu baklava üreterek, Afrikalılara baklavayı sevdirmeyi amaçlıyoruz dedi. Türk damak zevkinin dünyada tanıtılması için ortaya çıkaracakları daha birçok ürün bulunduğunu anlatan Mete, fındık ezmesini dünyada bilen ülke olmadığını, bu ürünün dünyada bilinirliğini sağlayacaklarını, ayrıca Manisa Mesir Macununu dünyadaki bütün ülkelere tattıracaklarını kaydetti. Türkiye\'ye özgü şekerlemelerin ve Türk lokumunun dünya pazarına açılması için 3.8 milyon TL tanıtım bütçesi ayırdıklarını dile getiren Mete, \"Zor bir tanıtım çünkü dünyada çikolata ve şekerleme sektöründe lider olan ülkeler bir hayli fazla. Biz de inşallah Türk lokumu ve baklavasıyla beraber Türkiye ile özdeşleşmiş olan tatlıyı bir noktaya getirmiş olacağız. Bununla birlikte diğer ürünlerimizi de tanıtmış olacağız\" dedi.
Mete, geçtiğimiz yıl 2.5 milyar dolarlık ihracat yapan Türkiye çikolata şekerleme sektörünün Güney Amerika ve diğer yeni pazarlara açılarak ihracat ağını genişletmeyi hedeflediğini belirtti.