Bu haber kez okundu.

Akü'nüz sizi yolda bırakmasın

Makine Mühendisi Güngör Kaya, ‘Araçlarda klima yazın çok daha fazla çalıştığından akü yük altında çalışır bundan dolayı uzun yola çıkmadan önce akü gözlerinde ki su seviyesi kontrol edilmelidir. Kutup başları ve kablo başları tel fırça ile fırçalanmalı, tüm yüzeyler temizlenmeli, bağlantılar sıkılmalıdır ve sıvı seviyesinde azalma varsa saf su eklenmelidir. Eğer bu bakımlar göz ardı edilirse aracınızın aküsü sizi yarı yolda bırakabilir' dedi.

Makine Mühendisi Kaya, Küçük tedbirlerin önemli kayıpları ortadan kaldıracağına vurgu yaptığı açıklamasında, ‘Aracınızın “Acil” durumda ya da “Yaz Tatiline” giderken sizleri yolda bırakmasını veya maddi külfete sokmasını istenmiyorsanız aracınızda bazı küçük ama önemli kontrolleri yaptırmanız gerekmektedir. Bu kontrollerin başında da aküler gelmektedir. Yaptırılan bakımlar aracıyla seyahat edenleri akü ve aküye bağlı sorunlar nedeniyle yolda kalma derdinden kurtaracaktır' görüşlerine yer verdi.

Açıklamasında görsel kontrollerin akünün arızalanmasının muhtemel sebeplerinin belirlenmesinde çok önemli olduğunun altını çizen Makine Mühendisi Kaya, akülerdeki arızanın önüne geçmenin en temel şartlarında biride görsel kontrolleri kısa aralıklar yapılması gerektiğine belirterek araç sürücülerinin seyahat öncesi ve molalarda yapması gereken görsel kontrolleri şöyle sıraladı:
Akünün kutusu veya kapağı incelendiğinde görülecek delik, çatlak, sıcaklıktan kaynaklanan erime izleri, ezikler veya uzun süre titreşimde kaldığını gösteren izler önemle incelenmelidir. Bu kırıklar veya ezikler elektrolitin dışarı akmasına veya plakaların ve seperatörlerin tahrip olmasına sebep olabilir.

Akünün kutup başları sağlam olmalıdır. Kutup başında görülecek darbe, bükülme veya akü kapağının üzerinde kutup başının hemen yanında görülecek izler akünün maruz kaldıkları ile ilgili önemli ipuçları verir. Kutup başındaki ezilme izleri içeride meydana gelebilecek arızaların göstergesidir.
Akünün tamamında elektrolit seviyelerinin düşük olması (plakaların altında) ve su kaybının sürekli olması yüksek şarjın göstergesidir.

Elektrolitin bulanık ve içinde plaka parçalarının olması aktif maddenin yüksek şarj veya aşırı titreşim sebebiyle döküldüğünü gösterir. Ancak bulanıklık en iyi şarj işlemi süresince görülür. Şarjdan sonra bekletilmiş akülerde bu parçacıklar çökeceği için hatayı gizleyebilir. Bu dökülmeler bazı gözlerde kısa devreye sebep olabileceği gibi akünün kendi kendine boşalma hızını artırır aynı zamanda akü performansını ciddi oranda azaltır.

Buşon kapakları incelenmelidir. Kapaklar düzgün kapatılmış mı, eksik veya kapatılmamış buşon kapakları, tıkanmış buşonlar veya buşon yerine kullanılmış yabancı maddeler arızaya sebep olabilir. Buşonun tıkanması akünün patlamasına, iyi kapatılmaması sızıntı ve akıntıya sebep olur.
Akünün üzerinde kutup başlarının kısa devre olmasına sebep olabilecek maddelerin bulunması, asit sızıntısının toz toprakla karışması sonucunda aküde kendi kendine boşalma veya yetersiz şarj olma problemleri akünün incelenmesiyle gözlenebilir.

Sıcaklık akünün ömrünü kısaltır. Aracın uzun süre çalıştırılmadan, direkt güneş alacak şekilde bırakılması, akünün hızlı bir şekilde boşalmasına ve yeteri kadar şarj edilemediğinde de (eğer çok boşalmış ise yetkili serviste ek şarj yapılması gereklidir) yine sülfatlaşmaya daha sonrada aşırı şarja dönmesine neden olacaktır. Bu nedenle aracınızı uzun bir süre çalışmadan bırakacaksanız eğer akü kutup başlarını mutlaka sökünüz. İHA
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100