01 Aralık 2013 Pazar 00:06
1092 Okunma
Almanya’da yaşlılar tüketimde iddialı
YENİ MESAJ / BERLİN

İtalya’da Parma Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Francesco Daveri, 2007 yılında Almanya’nın üniversite şehri Heidelberg’de yapılan 3. Milli Eğitm Modeli (MEM) Kongresi’nde yaptığı sunumda, “Çoğu zaman yaşlı çalışanların ve yaşlı insanların çok zor şartlara düştüğünü ve liberal pazar şartlarında ayakta kalamadığını gördüklerini” ifade ederek, şunları söylemişti: “Avrupa ülkelerinde mevcut Sosyal Devlet sistemi yetersiz. Prof. Dr. Haydar Baş’ın Milli Ekonomi Modeli’ndeki Sosyal Devlet ve Sosyal Güvenlik projeleri bize ışık tutuyor; bu konulara, özellikle ekonominin çok hassas olduğu ileri yaşlardaki ekonomik performanslar için hayati veriler ve çözümler sunuyor. Yaşlı insanlar çok daha uzun süreli işsiz kalıyor. Bu birçok ülkede aynı. Prof. Dr. Haydar Baş’ın Milli Ekonomi Modeli, insana tüketici olarak değer verdiği için, yaşlansa da, bu model açısından insanların değeri azalmıyor. İnsanlar, belli bir yaşa vardığında artık sizin bu sistemde yeriniz yok, çıkın gidin, diye kimseye yol gösterilmiyor.”

Alman yaşlılar daha çok harcıyor

3. Milli Ekonomi Modeli Kongresi’ne Almanya’dan da çok sayıda bilim adamı katılmıştı. 

Prof. Dr. Francesco Daveri ve Alman bilim adamlarının BTP Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş’ın sistemleştirdiği Milli Ekonomi Modeli’nden çıkardığı politika tavsiyelerinin Almanya’da etkili olduğu görülüyor. Zira yapılan araştırmalar Almanya’da yaşlıların gençlerden daha çok harcama yaptığını ortaya koyuyor. 40 yılı aşkın bir süredir Almanya’da doğum oranı ölüm oranından daha az. Buna paralel olarak yaşlılar daha da yaşlanıyor. 2011’de Almanya’da yaşayan her beş kişiden biri 65 yaşın üzerindeyken, tahminlere göre 50 yıl içerisinde bu istatistik her üç kişiden biri olacak.
Yaşlıların harcamaları 720 milyar Euro
Tüketim Araştırma Topluluğu (GfK) araştırmasına göre, günümüzde 50 yaş üstü kişiler 720 milyar Euro’dan fazla bir bütçeyi tüketime ayırabilecek bir güce sahip. Araştırmaya göre, bu gelişme vaat eden bir pazar. Fakat reklamlar toplumdaki bu kesime tam anlamıyla hitap etmiyor. Dortmund Üniversitesi’nde yaşlılık üzerine araştırmalar yapan Dr. Vera Gerling bu pazarın çok yeni bir olgu olduğunu çünkü yaşlı insanların yeni bir pazar oluşturduklarının farkına daha yeni yeni vardıklarını dile getirdi. Gerling, önceleri yaşlı tüketiciler pazarı denildiğinde akla ilaçlar ve tıbbi malzemeler gelirken, son birkaç yıldır bu pazar hızla genişleyen, kamuoyu ve firmalar tarafından daha değerli bir konuma yerleştirilen bir pazar haline geldiğine dikkat çekti. Almanya başta olmak üzere birçok ülkede araştırmacılar “yaşlılara nasıl hitap etmek gerektiği” sorusunun cevabını arıyor. Uzmanlara göre, bu soruyu basit bir biçimde cevaplamak zor zira yaşlılar arasında da birçok farklılık mevcut. Örneğin birçoğu kendisini olduğundan daha genç hissediyor ve genç tarzda giyiniyor. Bazılarıysa klasik yaşlı çizgisinde giyinmeye devam ediyor. Bu yüzden ürünlerin hedef kitlesi hakkında iyice düşünmek gerekiyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100