Bu haber kez okundu.

Altın potansiyeli

Altın Madencileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Akdur, Türkiye'nin 6 bin 500 ton altın potansiyeli olduğunu belirterek, "Bunun parasal karşılığı yaklaşık 200 milyar dolar. Ek katma değerle 1 trilyon dolar" dedi.
~|~

 



Altın Madencileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Akdur, Türkiye'nin 6 bin 500 ton gibi büyük bir altın potansiyeline sahip olduğunu belirterek, "Bunun parasal karşılığı yaklaşık 200 milyar dolar. Meydana getireceği ek katma değerle de Türkiye için 1 trilyon dolara yakın bir imkan" dedi.
Akdur, uzmanlarca yapılan tahminlere göre altın fiyatlarındaki yükselişin süreceğini ancak bu süreçte iniş-çıkışlar yaşanacağını, bu yüzden de altında çok kısa vadeli yatırımlara girmemek gerektiğini belirtti.

Dünyada yıllık talep 2 bin 500 ton
Dünyada yılda 2 bin 500 tonluk bir altın talebi bulunduğunu, altını en çok üreten ülkelerin Çin, Güney Afrika, Amerika, Kanada ve Avustralya olduğunu belirten Akdur, bu ülkelerin altın rezervi ciddi olarak araştırılmış ülkeler olduğunu kaydetti. Bu ülkeler arasına Türkiye'nin de "yavaş yavaş girmeye başladığını" ifade eden Akdur, şöyle konuştu: "Türkiye'nin de altın potansiyeli çok büyük; 6 bin 500 ton. Bunun parasal karşılığı da yaklaşık 200 milyar dolar civarında. Üreteceği ek katma değerle Türkiye için 1 trilyon dolara yakın bir imkan. Türkiye, henüz rezervleri yeterince araştırılmamış, dolayısıyla potansiyeli yer altında duran ender ülkelerden bir tanesi."
Önceki yıllarda altın madeni olmadığını, Bergama'daki Koza Altın İşletmeleri AŞ'ye ait işletmenin ilk üretime 2001 yılında başladığını, daha sonra Tüprag Metal Madencilik A.Ş.'ye ait Uşak'taki altın madeninin devreye girdiğini anlatan Akdur, bu iki madende geçen yıl 12 ton altın üretildiğini belirtti.

Üretim artıyor
Gümüşhane'de bir altın madeninin bu yıl devreye gireceğini, onun dışında yatırımı devam eden madenler bulunduğunu ifade eden Akdur, ilave madenlerle birlikte bu yıl altın üretiminin 16 tona, 2010'da da 38 tona çıkacağını kaydetti. Dünya genelinde 2007 yılında altın aramalarına 4,2 milyar dolar, Türkiye'de ise 30 milyon dolar harcandığına dikkati çeken Akdur, bunun büyük kısmını Amerika, Kanada, Avustralya ve Çin gibi altın üretiminde ön sıralarda yer alan ülkelerin kendi aramalarına harcadıklarını vurguladı. Ümit Akdur, "Bizim gibi ülkeler ne kadar yerli üreticileri altın aramalarına sokabilirsek, Türkiye'nin altın potansiyelini o kadar üretilebilir hale getirebiliriz" diye konuştu. Türkiye'nin altın üretiminde Avrupa Birliği (AB) ülkeleri arasında birinci sırada yer aldığını, Türkiye'yi Finlandiya, İsveç ve Bulgaristan'ın izlediğini vurgulayan Akdur, "Türkiye'de halihazırda yeteri kadar arama harcaması yapılmadı ve bizim potansiyelimiz yüksek. Bu kapasite kullanılırsa Türkiye altın üretiminde, hem bölgede hem de dünyada çok ciddi bir seviyeye gelebilir" dedi. Ümit Akdur, son dönemde altın fiyatlarındaki artışa değinirken de, bu konuda uzmanlarca yapılan tahminlere göre, halen 950 dolar civarında olan altının onsunun (1 ons = 31,1 gram) bu sene 1.500 dolara kadar çıkabileceğini söyledi. Akdur, kriz dönemlerinde altının Türkiye'de olduğu gibi dünyada da güvenli bir yatırım aracı olarak düşünüldüğünü, en azından çok değer kazanmasa bile değerini koruduğu için tercih edildiğini kaydetti.

Altında KDV yok
Altının satışında KDV olmadığını ifade eden Akdur, "Dünyada da yok. Çünkü altın dünyada da Türkiye'de de bir para gibi düşünülmüş. Nasıl parayı değiştirirken KDV'ye tabi değilse, altın da KDV'ye tabi değil" dedi. Ümit Akdur, altın madenlerindeki siyanür tartışmasına ilişkin de, Türkiye'de altın aramaları konusunda "ciddi bir bilgi kirlenmesi" olduğunu ifade ederek, "Ülkede altın madenciliği yapılmasın diye belli bir muhalefet grubunda çok ciddi bir çaba var" dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100