Bu haber kez okundu.

AR-GE de Çin'e taşınıyor
HABER MERKEZİ
Çin çoğu Avrupa şirketi açısından en bereketli pazarların başında geliyor. 2013 yılında da Çin özellikle ihracatçı Alman şirketlerinin yüzünü güldürdü. Geride bıraktığımız yılın en çarpıcı trendi, Çin'de Araştırma ve Geliştirme (AR-GE) merkezi kuran Alman şirketlerinin artmasıydı.
Audi'nin yeni inovasyon merkezi Pekin'de açıldı. Alman otomobil imalatçısı Asya araştırma merkezi için Çin başkentini seçti. Yönetim Kurulu Başkanı Rupert Stadler, 300 mühendisin bu merkezde Audi modellerini Uzakdoğu'nun ihtiyaçlarına adapte edeceğini söylüyor. Öncelikle yeni geliştirilecek modellerin Asya'da çok aranan uzatılmış versiyonları burada tasarlanacak. Çinli müşteri daha rahat ve yumuşak arka koltukta oturup bacaklarını uzatabileceği otoları tercih ediyor. Navigasyon sisteminde de harf ve sembollerin yerel dile uydurulması şart. Bütün bunlar, Audi'nin Pekin'deki araştırma merkezine düşen görevler.

Piyasaya büyük müşteri yön veriyor
Çin artık sadece imalat yeri olmaktan çıktı. Dev sanayi kuruluşlarından orta ölçekli işletmelere kadar bütün Alman şirketlerine araştırma ve geliştirme merkezi açmaları için Çin'den davet yağıyor. Çin piyasasında başarılı olmanın yolu bu ülkenin ihtiyaçlarına uygun ürünler geliştirmekten geçiyor. Örneğin Alman kimyacılık devi Bayer, dünyadaki en büyük tesislerini Şanghay'da kuruyor. Şimdiye kadar 3 milyar Euroluk yatırım yapan Bayer, Çin'deki araştırma ünitesini küresel inovasyon merkezine dönüştürecek. Bayer tröstünün en büyük müşterisi olan elektronik devlerinin merkezleri de Çin, Tayvan, Kore ve Japonya'da bulunuyor.

Uzakdoğu'ya teknoloji göçü
Büyük şirketler gibi orta ölçekli Alman aile şirketleri de araştırma ve geliştirme çalışmalarını Çin'e kaydırmaya başladı. 5 milyon Euroluk yatırımla Şanghay'da AR-GE merkezi açan ve bu ülkede elektrik motoruyla vantilatör imal eden “ebm-papst” adlı şirketin genel müdürü Helmut Schöneberger Asya pazarının imalat sanayinin orta direği için de hayati önemde olduğunu şöyle dile getiriyor: “Hepimiz aynı kanaatteyiz. Madem burada mal satıyoruz, öyleyse burada da teknik çevremizi genişletmeliyiz. Hepimiz aynı tecrübeyi edindik. Bunu yapmadığımız takdirde yerli şirketlerle rekabet edemeyiz ve arzuladığımız iş bağlantılarını kuramayız.”
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100