Bu haber kez okundu.

ARACI TERÖRÜ
HABER MERKEZİ
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, üretici tüketici fiyatları arasındaki makasın bir türlü kapatılamadığını tarladan markete fiyat farkının, kuru incir ve maydanozda 5.7, salatalıkta 4.7, karpuzda 4.5, sivri biber ve patlıcanda 3.9, domateste 3.7 kata çıktığını bildirdi. Bayraktar, “Bugün üreticide 5 lira 50 kuruş olan kuru incir,markette 31 lira 40 kuruşa, 17 kuruş olan maydanoz markette 97 kuruşa, 37 kuruş olan salatalık 1 lira 70 kuruşa, 23 kuruş olan karpuz 1 lira 2 kuruşa, 61 kuruş olan sivri biber 2 lira 39 kuruşa, 75 kuruş olan patlıcan 2 lira 93 kuruşa, 58 kuruş olan domates2 lira 15 kuruşa satılıyor. Makasın bu kadar açık olmasından hem üretici hem de tüketicimağdurken, her zaman olduğu gibi fahiş kar aracıya kalıyor” dedi. Şemsi Bayraktar, Ramazan ayının ortalarına geldiğimiz şu günlerde, üretici ve market fiyatları arasındaki farkın son bir iki ayda olduğu gibi en fazla yüzde 470.91 ile kuru incirde görüldüğünü, kuru incirden sonra fiyat farkının sırasıyla maydanozda yüzde 468.3, salatalıkta yüzde 365.45, karpuzda 353.63, sivri biberde 293.32, patlıcanda yüzde 288.64, domateste yüzde 273.03 olduğunu belirtti.

“Fiyat makasının kapatılmasının yolu örgütlenmeden geçiyor”
Üreticitüketici fiyatları arasındaki makasın bir türlü kapatılamadığına dikkati çeken Bayraktar, şunları kaydetti: “Pazarlamadaki sorunlar nedeniyle üretici düşük fiyata ürün satarken, tüketiciler de daha pahalıya ürün tüketmek durumunda kalıyor. Üreticiden tüketiciye olan zincirin kısalması, fiyatların çiftçi lehine oluşturulabilmesi,tüketicilerimizin de uygun fiyatla ürün almalarının sağlanmasının yolu örgütlenmeden geçiyor. Bu nedenle, üreticilerin üretim ve pazarlamada örgütlenmelerini ve ortak hareket etmeleri için teşvik edici mekanizmaların geliştirilmesi gerekiyor. Üretici örgütlerinin finansal bakımdan daha güçlü hale gelmesi sağlanmalıdır. Üreticilerimizin üretimden ve tüketicilerimizin tüketimden gelen güçlerinin farkına varmaları ve kullanmaları gerekmektedir.

 Tüketicilerimizin yeterli ve güvenilir gıdaya uygun fiyatla erişebilmesi hepimizin dileğidir. Üreticiden tüketiciye varıncaya kadar tüm taraflar sadece Ramazan ayında değil, Ramazan ayı sonrasında da bu hususta gereken hassasiyeti göstermeye devam etmelidirler.”
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100