Bu haber kez okundu.

Bankalar, Tüketici Kanunu’nu takmıyor
Türkiye Bankalar Birliği (TBB) rakamlarına göre Türkiye’de önemli bir bölümü yabancıların sahip olduğu 47 banka bulunuyor. Bunların 13’ü yatırım ve kalkınma, 34’ü ise mevduat bankası. Gümrük ve Ticaret Bakanı Cenap Aşcı’nın yaptığı son açıklamaya göre 34 mevduat bankasının 30’u Tüketici Kanunu’na muhalefet ettikleri gerekçesiyle denetleniyor. Ancak bu denetlemelerin ceza vermek için değil, bankalara rehberlik edebilmek için gerçekleştirildiği açıklandı. Oysa Tüketici Kanunu’na muhalefet eden bankaların cezalandırılması gerekiyor. Hukukçular, “Ortada bir kanun var ise buna uyulması gerekiyor. Bankalar tek bir kişiye değil, birçok kişiye hizmet veriyor. Dolayısıyla yapılan kanun ihlali birçok tüketiciyi etkiliyor” görüşünde. Türkiye’de tüketicilerin en çok bankalar ile problem yaşadığının altını çizen hukukçular, Tüketici Hakem Heyetleri, Tüketici Mahkemeleri ve Yargıtay’ın tüketici davalarına bakan dairelerinde inanılmaz yoğunlukların yaşandığını ifade ediyor. Bankalara tüketiciler tarafından açılan dava sayısında da her yıl yaklaşık yüzde 25 artış olduğunu dile getiriliyor.

Şirketler de mustarip
Tüketiciler ile bankalar arasındaki dava konularının başında kredi dosya masraflarının iadesi geliyor. Hukukçular, bu konuda Yargıtay’ın vermiş olduğu emsal bir karar olduğunu hatırlatarak, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) bir genelge yayınlaması gerektiğini, tüketicilerin de dava açmasına gerek kalmadan bankalardan bu ödemeleri alabilmesinin mümkün olabileceğini dile getiriyor. Son zamanlarda bireysel tüketiciler kadar kurumların da bankalar ile sorunlar yaşamaya başladığını belirten hukukçular, şirket hesaplarından farklı isimler altında 100’e yakın masraf alındığını ve bu masrafların birçoğunun Yargıtay’ın geçtiğimiz aylarda verdiği karar ile geri alınmasının mümkün olduğunu vurguluyor. 
YALÇIN ERKOL/İSTANBUL
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100