Bu haber kez okundu.

Bayram'da öncelik ailede!

EKONOMİ SERVİSİ

Dünyada bini aşkın havayolunun milyonlarca noktasını tarayarak, kullanıcılarına en hesaplı uçak bileti alternatiflerini sunan Skyscanner; Türkiye'deki kullanıcılarının Ramazan Bayramı tatilini nasıl geçireceklerine yönelik bir anket yaptı. Anket sonuçlarına göre, ankete katılanların yüzde 59'u, “Ramazan Bayramı tatilini ailemle geçireceğim” cevabını verdi. 1 Ağustos - 8 Ağustos tarihleri arasında yaptılan ve yaklaşık 2000 kişinin cevaplandırdığı anket, akraba ziyaretlerinin tatile tercih edildiğini ortaya koydu. Anket katılımcılarının yüzde 24'ü, Ramazan Bayramı tatilini “yakınlarımı/akrabalarımı ziyaret ederek geçireceğim” cevabını verirken yüzde 11'i ise tatile çıkacağını belirtti.

Anket sonuçları, bayramda tatile gitmeyi düşünenlerin büyük çoğunluğunun yurtiçi tatilini tercih ettiğini gösterdi. Tatile çıkacağını belirtenlerin yüzde 7.4'ü Türkiye içinde tatil planladıklarını söylerken, yüzde 3.6'sı da Avrupa'ya gideceğini söyledi. Anket katılımcılarının yüzde 5.6'sı ise diğer seçeneğini işaretledi.

Londra birinci sıradaki yerini koruyor

Türkiye'den Ramazan Bayramı tatili için uçak bileti aranan şehirler sıralamasında Londra, 2011 yılında olduğu gibi bu yıl da ilk sırada yer aldı. Geçtiğimiz yıl üçüncü sırada bulunan İstanbul, bir sıra yükselerek ikinciliğe yerleşirken, 2011'de beşinci sırada yer alan Amsterdam ise üçüncü sıraya yükseldi. 2012 yılında Türkiye'den en çok uçak bileti aranan üç ülke ise İngiltere, Almanya ve İtalya.

Bayramda tercih sıralaması

1. Tatili ailesi ile beraber geçirmeyi tercih edenler – yüzde 59

2. Yakınlarını / akrabalarını ziyaret etmeyi tercih edenler – yüzde 24

3. Yurtiçinde tatil yapmayı tercih edenler – yüzde 7.4

4. Avrupa'ya seyahat etmeyi tercih edenler – yüzde 3.6

5. Diğer (Yurtdışında diğer ülkeler) – yüzde 5.6

Anahtar Kelimeler:
bayram da öncelik ailede
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.