13 Eylül 2013 Cuma 00:01
1543 Okunma
Beslenme çantasında neler olmalı?
Yrd. Doç. Dr. Ruhan Aşkın Uzel, çocukların okulda sağlıklı beslenmeleri için önerilerde bulundu. Uzel, beslenme çantalarına hazır gıda yerine mutlaka evde hazırlanmış gıdalar konulması gerektiğini belirterek, “Özellikle fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişler ve kuru kayısı, kuru incir, kuru üzüm gibi meyveler gibi besin değeri yüksek, doğal, kolay taşınır yiyecekler, çocuğun okul başarısını olumlu etkileyeceği gibi enerji vereceği için de beslenme çantasında yer almalı” dedi. Gıda İşleme Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ruhan Aşkın Uzel, Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın yaptırdığı Türkiye’de Okul Çağı Çocuklarında Büyümenin İzlenmesi Projesi Araştırma Raporuna göre, Türkiye’de okul çağındaki 6��"10 yaş arasında fazla kilolu ve şişman olan çocukların oranının yüzde 20,8 olduğunu hatırlatarak, çocukları sağlıksız yiyeceklerden uzak tutmanın yolunun, onlara sağlıklı ve lezzetli beslenme çantaları hazırlamak olduğunu söyledi. Çocuklukta edinilen beslenme alışkanlıklarının yetişkinlik dönemindeki beslenme düzeni üzerinde önemli bir etkisi olduğunu belirten Ruhan Aşkın Uzel, okul çağı çocuklarının 1 günde 2��"3 bardak süt veya yoğurt, 4��"5 porsiyon sebze��"meyve, 1��"2 dilim peynir, haftada 2��"3 yumurta, 1 porsiyon et��"tavuk, haftada en az 2 kez balık ve kurubaklagil tüketmelerinin sağlanması gerektiğini anlattı.

Doğal yiyecekler olmalı

Beslenme çantalarının çocukların sağlıklı gelişimi için hayati önem taşıdığının altını çizen Uzel, şunları söyledi: “Beslenme çantalarına hazır gıda yerine mutlaka evde hazırlanmış gıda koyulmalı. Okula gitmeden önce mutlaka kahvaltı yaptırılmalı. Besin değeri yüksek, doğal ve kolay taşınır yiyecekler ile çanta oluşturulmalı. Özellikle fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişler ve kuru kayısı, kuru incir, kuru üzüm gibi kuru meyveler, çocuğun okul başarısını olumlu etkileyeceği gibi enerji vereceği için de beslenme çantasında yer almalıdır. Sağlıklı ve dengeli bir beslenme için çocuğunuzun beslenme çantasında et, süt, tahıl ile meyve, sebze ürünlerinden besin bulunmalıdır.” 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100