30 Nisan 2014 Çarşamba 00:04
825 Okunma
Beyaz ette hedef Japonya
Geçen yıl 1 milyar 33 milyon dolarlık ihracat yapan beyaz et sektörü, Uzakdoğu pazarına girebilmek için çalışmalarını yoğunlaştırdı. Kanatlı Ürünleri Sektörü, 2014 yılının ilk çeyreğinde dünyadaki global fiyat düşüşlerine rağmen 2013 yılındaki 1.56 dolar/kilo ortalama birim satış fiyatını 1.59 dolara yükselterek yüzde 2 oranında katma değer artışı sağladı. Böylece kanatlı etlerinin 2013 ilk üç ayında 145.8 milyon dolar olarak gerçekleşen ihracatı 2014 yılının ilk üç ayında yüzde 6.3 artarak 155.1 milyon dolara, yumurta ürünlerinin 2013 yılında 92.7 milyon dolara olarak gerçekleşen ihracatı da 2014 yılının ilk üç ayında yüzde 27 artarak 118.3 milyon dolara yükseldi. Konuyla ilgili açıklama yapan Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu (KTG) Başkanı Şahin Aydemir, sektör olarak 2008 yılında 2023 hedefleri kapsamında 1 milyar dolarlık ihracat hedefi belirlediklerini ve 2013 yılında 1 milyar 32 milyon 993 bin 935 dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini hatırlattı. 

İlk hedef Japonya pazarı

Türkiye’nin 55 ülkeye ihracat yapan bir dünya gücü haline geldiğini belirten Aydemir, şunları söyledi: “Dünyada 39 milyar dolarlık bir pazara sahip kanatlı sektörünün, 1 milyar dolarlık kısmı Türk ihracatçıları tarafından karşılanıyor. Türk Kanatlı Sektörü bugün 1 milyon 920 bin tonluk kanatlı eti üretimi ile dünyada yedinci, 16.7 milyon ton yumurta üretimiyle de on birinci sırada. Piliç ve hindi eti üretimimizin yüzde 18’ini, yumurta üretimimizin ise yüzde 28’lik kısmını ihraç ediyoruz. 2013 yılında kanatlı etlerinde 7, yumurtada ise 8 yeni ülke pazarına açıldık. Hedefimiz katma değeri yüksek ürün ithalatı yapan Japonya pazarına yeniden girmektir. Uzun süredir gerçekleştirdiğimiz görüşmeler ve çalışmalar neticesinde 9 yıldır kapalı olan Japonya pazarını yeniden açma çalışmalarımız da artık sonuç veriyor. 2014 Şubat ayı içerisinde ağırladığımız Japon alım heyetinin ardından Nisan ayında da Japon denetimcilerini, firma sahiplerini ve Japon Bakanlık yetkililerini Türkiye’de ağırladık. Dünyada kalitedeki titizliğiyle ve teknik inceleme zorlukları bilinen bu pazara da ulaşmak bizim için çok önemli bir kazanım olacak. Gıda ihracatında dünyanın en zor pazarı olan Japonya’ya ihracatımızın Mayıs ayı içerisinde başlamasını planlıyoruz.”
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100