Bu haber kez okundu.

Bolu Tüneli ne olacak
Bayındırlık ve İskan Bakanı Abdülkadir Akcan, deprem sonucu Bolu Tüneli'nde meydana gelen hasarın giderilmesinde devletin hiçbir zararı olmayacağını, tüm masrafların sigorta şirketi tarafından karşılanacağını bildirdi.

"Bolu Dağı Geçişi" olan Gümüşova?Gerede otoyolu ikinci kısım inşaatı ihalesinin birim fiyat usulüyle yapıldığını belirten Akcan, ihale bedelinin 277 milyon 189 bin 670 dolar olduğunu kaydetti.

Akcan, "deprem dolayısıyla tünelde yıkım var mı? Varsa zararını kim ödeyecek" sorusuna karşılık, şunları ifade etti:

"Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu'nun (NATM) ana felsefesi, zeminin kendi kendisini taşıma kapasitesini sonuna kadar kullanmaya dayalıdır. Tünellerin kazılmasını takiben ince ve esnek bir ön kaplamayapılır ve tünel çeperinin içerisine doğru hareketine izin verilerek, taşıyıcı zemin kemerinin oluşması sağlanır. Bu aşamadan sonra tünel ölçüleri kontrolden geçirilmektedir. Gerekiyor ise tarama yapılır. Sonolarak tünel kaplaması yapıldıktan sonra tünel inşaatı tamamla~|~nır.

Bolu Tüneli'nin Elmalık tarafına nihai beton kaplanmak üzere tarama ile düzeltme yapılırken depremin meydana gelmesi, bu bölümde zemin boşalması ve tünel içerisine toprak akmasına neden olmuştur. Normal koşullarda bile inşaat sırasında muhtemel olan bu durum, Bolu Tüneli'ndeki olağandışı bir deprem sonucu oluşmuştur. Depremin ilk gününde yaklaşık 25 metre uzunluğundaki toprak akması, artçı depremlerin etkisiyle ilerlemiş ve 400 metre uzunluğuna ulaşmıştır. Beton kaplaması yapılan kesimlerde herhangi bir hasar yok."

Zararı İtalyan sigorta şirketi karşılayacak

Akcan, tünel inşaatının projelendirme ve yapımının en son teknoloji, teknik standartlar ve sayısız araştırmalar sonucu yapıldığını hatırlatarak, deprem sonucu meydana gelen toprak kaymasından dolayı devletin hiçbir zararının olmadığını, işin tamamının sigortalı olup, hasarın giderilmesi için yapılacak tüm masrafların sigorta şirketi (Assicurazioni Generali) tarafından karşılanacağını bildirdi.

Akcan, Tünelin Elmalık (Ankara tarafı) girişindeki henüz inşa halindeki, 12 Kasım depremi etkisiyle meydana gelen toprak akması sonucu hasar gören kesimin mevcut güzergah değiştirilmeden açılabileceği gibi akan kısmın etrafında dolaşılarak (By?Pass) yapılabileceğine de dikkati çekti.

Akcan, "Sigorta şirketiyle yapılan görüşmeler sonuçlanıncaya kadar herhangi bir çalışma yapılması şimdilik mümkün olmadığı gibi, bu husustaki giderler de sözleşme gereği sigorta şirketine aittir" dedi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100