Casper Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Altan Aras Fakılı, 2009 yılında Casper'ın yüzde 26,5 oranında büyüyerek 340 milyon TL ciroya ulaştığını belirtti.
YENİ MESAJ - İSTANBULCasper Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Altan Aras Fakılı, şirketlerine yaklaşık 1.5 yıl önce satın alma teklifi geldiğini hatırlatarak, "bu tür tekliflere kapalı olduklarını" dile getirdi. Sektörün 2009 yılını değerlendiren, Casper'ın 2010 hedeflerini anlatan Fakılı, 2009 yılında sektör yerinde sayarken, yüzde 26,5 büyüme gerçekleştiren Casper'ın Türkiye'nin ilk yerli PC markası Aidata'yı da bünyesine katarak önemli bir büyüme hamlesi yaptığına işaret etti. Yakın gelecekte yeni bir şirketi bünyelerine katma düşünceleri olmadığını belirten Fakılı, 2010 yılında yarım milyonluk PC satışı hedeflediklerini, 2013 yılında da 1 milyon adet satış rakamına ulaşmayı amaçladıklarını bildirdi.
Yabancı markalar akın etti2009 yılında yaklaşık 3 milyon bilgisayarın satıldığı Türkiye'nin çok uluslu markaların birinci öncelikli pazarı haline geldiğine dikkatleri çeken Fakılı, şöyle konuştu: "Amerika ve Avrupa'nın en büyük zincir mağazaları dünyada ilk defa Türkiye'de bir araya gelmişlerdir. Güçlü yerli zincir mağazalarımız da bu rekabete katılmışlardır. Bu kadar zengin çeşitliliği olan bir pazara tek bir markayla ulaşmak imkansızdır. Aidata ile birlikte satış noktalarındaki kanal yapısını daha da genişleterek satış ağımızı güçlendirdik." Casper'in 341 bin 562 adetlik satış rakamıyla 2009 yılı için belirledikleri büyüme hedefine yüzde 97'lik bir başarı oranıyla ulaştıklarına işaret eden Fakılı, "2008'de 251 milyon TL olan ciromuzu 2009'da 340 milyon 293 bin TL'ye çıkardık" dedi. Fakılı, kamu kuruluşlarına satışlarının yüzde 2 civarında olduğunu belirterek, "Kamu daha ziyade yabancı markaları tercih ediyor" sözleriyle sitemde bulundu. Fakılı, HP'nin Çorlu'da masaüstü bilgisayar üretmek için fabrika kurmasının kendilerini endişelendirmediğini belirtti.
İhracat başladıCasper Üst Yöneticisi (CEO) Charlotte A. Lamprecht, 2013 yılında 1 milyon adetlik satış hedefleri olduğunu belirterek, 2010 yılı için 60 bini Aidata olmak üzere yarım milyon adet satış rakamına ulaşmayı amaçladıklarını vurguladı. 2010 yılı hedeflerinin yalnızca Türkiye pazarı ile sınırlı olmadığını söyleyen Lamprecht, "2009 yılı sonunda bizi heyecanlandıran bir takım gelişmeler oldu. Azerbaycan, Nahçivan, Gürcistan ve Bosna-Hersek gibi komşu ülkelere ihracata başladık. 2010 yılında bu ülkelerin yanı sıra Orta Doğu, Afrika ve Balkan ülkelerine de girmeyi hedefliyoruz" dedi. Lamprecht, "ABD'ye ihracat mümkün mü" sorusuna, bunun bazı zorlukları bulunduğunu bildirdi. Casper'ın yeni ürünler sunarken, hırsızlığa karşı bir takım güvenlik ürünlerinin de sunulacağını belirten Lamprecht, bu konudaki çalışmaların devam ettiğini dile getirdi.
YENİ MESAJ - İSTANBULCasper Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Altan Aras Fakılı, şirketlerine yaklaşık 1.5 yıl önce satın alma teklifi geldiğini hatırlatarak, "bu tür tekliflere kapalı olduklarını" dile getirdi. Sektörün 2009 yılını değerlendiren, Casper'ın 2010 hedeflerini anlatan Fakılı, 2009 yılında sektör yerinde sayarken, yüzde 26,5 büyüme gerçekleştiren Casper'ın Türkiye'nin ilk yerli PC markası Aidata'yı da bünyesine katarak önemli bir büyüme hamlesi yaptığına işaret etti. Yakın gelecekte yeni bir şirketi bünyelerine katma düşünceleri olmadığını belirten Fakılı, 2010 yılında yarım milyonluk PC satışı hedeflediklerini, 2013 yılında da 1 milyon adet satış rakamına ulaşmayı amaçladıklarını bildirdi.
Yabancı markalar akın etti2009 yılında yaklaşık 3 milyon bilgisayarın satıldığı Türkiye'nin çok uluslu markaların birinci öncelikli pazarı haline geldiğine dikkatleri çeken Fakılı, şöyle konuştu: "Amerika ve Avrupa'nın en büyük zincir mağazaları dünyada ilk defa Türkiye'de bir araya gelmişlerdir. Güçlü yerli zincir mağazalarımız da bu rekabete katılmışlardır. Bu kadar zengin çeşitliliği olan bir pazara tek bir markayla ulaşmak imkansızdır. Aidata ile birlikte satış noktalarındaki kanal yapısını daha da genişleterek satış ağımızı güçlendirdik." Casper'in 341 bin 562 adetlik satış rakamıyla 2009 yılı için belirledikleri büyüme hedefine yüzde 97'lik bir başarı oranıyla ulaştıklarına işaret eden Fakılı, "2008'de 251 milyon TL olan ciromuzu 2009'da 340 milyon 293 bin TL'ye çıkardık" dedi. Fakılı, kamu kuruluşlarına satışlarının yüzde 2 civarında olduğunu belirterek, "Kamu daha ziyade yabancı markaları tercih ediyor" sözleriyle sitemde bulundu. Fakılı, HP'nin Çorlu'da masaüstü bilgisayar üretmek için fabrika kurmasının kendilerini endişelendirmediğini belirtti.
İhracat başladıCasper Üst Yöneticisi (CEO) Charlotte A. Lamprecht, 2013 yılında 1 milyon adetlik satış hedefleri olduğunu belirterek, 2010 yılı için 60 bini Aidata olmak üzere yarım milyon adet satış rakamına ulaşmayı amaçladıklarını vurguladı. 2010 yılı hedeflerinin yalnızca Türkiye pazarı ile sınırlı olmadığını söyleyen Lamprecht, "2009 yılı sonunda bizi heyecanlandıran bir takım gelişmeler oldu. Azerbaycan, Nahçivan, Gürcistan ve Bosna-Hersek gibi komşu ülkelere ihracata başladık. 2010 yılında bu ülkelerin yanı sıra Orta Doğu, Afrika ve Balkan ülkelerine de girmeyi hedefliyoruz" dedi. Lamprecht, "ABD'ye ihracat mümkün mü" sorusuna, bunun bazı zorlukları bulunduğunu bildirdi. Casper'ın yeni ürünler sunarken, hırsızlığa karşı bir takım güvenlik ürünlerinin de sunulacağını belirten Lamprecht, bu konudaki çalışmaların devam ettiğini dile getirdi.