Bu haber kez okundu.

Çaykur'dan 28 ülkeye ihracat
YENİ MESAJ / RİZE
Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, Çaykur'un 2023 hedefleri arasında 50 bin tonluk bir dış pazar payı ve tüm bölgenin organik havzaya dönüştürülmesinin yer aldığını söyledi.
Sütlüoğlu, Rize'de düzenlediği basın toplantısında, 2012 yılını değerlendirdi, Çaykur'un 2013 ve 2023 hedeflerinden bahsetti. Doğu Karadeniz Bölgesi'nde 758 bin dekar alanda 205 bin kişi tarafından yaş çay tarımı yapıldığını belirten Sütlüoğlu, şöyle konuştu: “Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü'nün verilerine göre, 3 milyon 124 bin hektar alanda toplam 30 ülkede çay tarımı yapılmaktadır. Türkiye 70 bin hektarlık çay alanları ile dünyada 7. sırada yer almaktadır. Dünyada yılda 4 milyon 500 bin ton kuru çay üretimi yapılmaktadır.”
Türkiye'nin yıllık 235 bin tonluk üretimi ile dünyada 5. sırada yer aldığını anlatan Sütlüoğlu, şunları söyledi: “Dünyada tamamının üzerine kar düşen tek ve en büyük çay tarım alanı Türkiye'dedir. Bu da haşere ile mücadele ihtiyacını ortadan kaldırmaktadır. Doğu Karadeniz Bölgesi'nde 758 bin dekar alanda 205 bin 312 üretici tarafından yaş çay üretimi yapılıyor. Bu üreticilerimiz aileleriyle birlikte 1 milyon kişiye ulaşıyor. Bu da demek oluyor ki yaklaşık bir milyon insanımız, direkt ve dolaylı olarak çay tarımından geçimini elde ediyor. Yıllık yaş çay ürünü rekoltesi iklim ve tarımsal teknik önlemlere bağlı olarak 1 milyon 100 bin ile 1 milyon 250 bin ton arasında değişebiliyor. Çaykur ve özel kurumların faaliyet gösterdiği bu sektörde, bölge istihdamına önemli katkıda bulunuluyor. Yıllık bölgeye ekonomik katkı 2 milyar TL civarındadır. Türkiye'de yıllık kişi başına tüketimin 3,4 kg olduğu tahmin ediliyor. 2012 yılı yıllık işlem hacmimizin yıl sonu itibariyle 1.5 milyar TL'ye ulaşmasını bekliyoruz.”

İhracat 50 bin tona çıkacak
Türk çayını dış ülkelerde en iyi şekilde pazarlamaya devam ettiklerini belirten Sütlüoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Bu sene 3 bin tonluk ihracat gerçekleştirdik. Bu çok önemli bir artış. Şu anda 28 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Avrupa ülkeleri, Singapur, Kore, Avustralya, Çin, Suudi Arabistan bu ülkeler arasında yer alıyor. Hedefimiz tüm dünya pazarları… Rusya, Balkanlar, Doğu Avrupa ülkeleri, Türki Cumhuriyetler ve Orta Asya ülkelerini hedefliyoruz. 2023 yılına kadar 50 bin tonluk dış pazar oluşturmayı böylece Çaykur'u dünya pazarına yerleştirmeyi amaçlıyoruz.”

Pazarın yüzde 60'ı Çaykur'un elinde

Sütlüoğlu, Çaykur'un Türk çay üretiminin yüzde 55-60'ını elinde bulundurduğunu belirterek ortalama 130 bin tonluk üretimi ile dünyanın en büyük çay işletmesi olduğunu belirterek, “11 bin 504 çalışanımız, 50 fabrikamız, Çay Araştırma Enstitümüz, dokuz bölge müdürlüğümüz ile dünyanın en büyük çay işletmesiyiz” dedi.
2012 yılında son 30 yılın en büyük kapasite artışını gerçekleştirdiklerini belirten Sütlüoğlu, 50 fabrikada günlük 6 bin 400 olan işleme kapasitesini 7 bin 200'e yükselttiklerini belirterek 2013 yılı hedeflerini şöyle sıraladı: “Ruhsatsız çaylık alanların ruhsatlandırılması, randevulu çay alım sistemine geçiş, dünyanın en modern ve kapasitesi en yüksek paketleme fabrikasının temelinin atılması, organik çaylık alanların genişletilmesi, çay sektöründeki olumsuzlukları giderecek yasal düzenleme çalışmaları, ürün yelpazesinin genişletilmesi, iç ve dış pazar payının büyütülmesi, yatırımın artırılması, bu yatırımın kapasitenin yükseltilmesi ile beraber artırılması”. 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100