Bu haber kez okundu.

Çimento sektörü büyüyecek

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği'nin (TÇMB) 28 Şubat 2012 tarihinde gerçekleştirdiği 54. Genel Kurul'da Yönetim Kurulu Başkanlığı'na yeniden seçilen Mustafa Güçlü, sektörün 2012 yılı satış beklentisini 2011 yılındaki iç satışların yüzde 4-5 üzerinde artması olarak açıkladı. Türk çimento sektöründe 2011 yılında gerçekleşen 55.7 milyon ton iç satışın 52.2 milyon tonu TÇMB üyeleri tarafından yapıldı. Bu miktar 2010 yılında 47.7 milyon tonu TÇMB üyeleri olmak üzere yaklaşık 50 milyon ton düzeyindeydi. İç satışlarda Türkiye bazında yüzde 11, TÇMB üyeleri bazında yüzde 9 düzeyinde artış yaşadı.

TÇMB Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Güçlü, sektörün 2012 yılı çimento tüketiminin 58.5 milyon ton civarında olacağını açıkladı. Önemli bazı gelişmiş ülkelerde, yaşanan ciddi sıkıntılara rağmen dünya çimento üretimi ve tüketiminin arttığını belirten Güçlü, 2008 krizinden ciddi boyutta etkilenen bölgelere ABD, Avrupa Birliği, Japonya, Rusya'yı örnek gösterdi. Türkiye'ye komşu ülkeler sıkıntı yaşarken dünya tüketiminin ve gelişmesinin artmasının nedeninin Çin olduğunu belirten Mustafa Güçlü, “Bu büyümenin baş etkeni Çin'dir. 2011 yılında dünyadaki toplam tüketim yaklaşık 3.56 milyar ton olarak gerçekleşti ve bu rakamın yüzde 56'sını Çin temsil ediyor” dedi.

Türk çimento sektörünün 2011 yılını değerlendiren Mustafa Güçlü, sektörün 4 milyar dolar ciro ve 900 milyon dolar tutarındaki ihracatı, doğrudan ve dolaylı 15 bin kişiye oluşturduğu istihdam ile Türkiye ekonomisi içinde önemli bir yeri olduğuna dikkat çekti. Çimento sektörü, küresel kriz ile birlikte Avrupa pazarının daralması nedeniyle ihracatta yeni pazarlar geliştirirken, bu yeni arayışta en önemli bölgelerden biri Batı Afrika olurken Cezayir'de yarattığı hacim ile dikkat çekti. HABER MERKEZİ

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.