31 Mart 2008 Pazartesi 00:00
185 Okunma
Çin'den Avrupa ve ABD medyasına suçlama
Çin'in Tibet üzerindeki baskısı uluslararası gündemi meşgul etmeyi sürdürürken, Çinli internet kullanıcıları Youtube'a ekledikleri videolarla, Batı medyasının konuyla ilgili yanlış haber yaptığını iddia ediyor ~|~




Çin, internetteki en yaygın görüntü paylaşım ağı Youtube sitesinin üzerindeki erişim yasağını kaldırdı. Pekin, Tibet krizinin patlak vermesiyle Çin'den siteye erişimi yasaklamıştı. Ancak ülkede Tibet'teki olayların geniş yer bulduğu tek internet platformu Youtube değil.

Çin'de son dönemde birbiri ardına türeyen çeşitli forum ve blog adıyla bilinen internet günlüklerinde Tibet ve Çin eksenindeki olaylar enine boyuna tartışılıyor. Son zamanlarda Çinli internet forumlarında dikkat çekici nokta ise Batı medyasına yönelik ağır eleştiriler. Zira forum sayfalarına yazı yazan yorumcuların çoğu, Tibet'teki olayların Batı medyasında çarpıtılarak yer verildiği görüşünde.

Olimpiyat öncesi kriz
Pekin'de yapılacak 2008 Uluslararası Yaz Olimpiyatları 8 Ağustos'ta başlıyor. Bu tarihe kadar Çin Komünist Partisi ile Pekin yönetimi, Tibet krizi ve Batı'nın, Çin'in Tibet üzerindeki baskısı nedeniyle olimpiyatları boykot etme tartışmalarıyla baş etmek zorunda. Pekin yönetimi "Uygur ya da Tibet'teki ayrılıkçılarla" mücadelesinde Çin halkının desteğini internet yoluyla arkasına almış görünüyor.

Batının kastı var
Özellikle Çinli genç internet kullanıcıları tarafından rağbet gören forumlarda, bu gençlerin Tibet'teki olayların Batı medyası tarafından gerçeğe uygun olarak verilmediği iddiaları ve iddilarını dayandırdıkları kanıtlara sıklıkla rastlamak mümkün. Bu tür forumlara yazı yazan birçok internet kullanıcısı, Çinli güvenlik güçlerinin Tibetli protestoculara Batı medyasında yer aldığı gibi aşırı müdahalelerde bulunmadığı ve Batılı basın ? yayın organlarının kasıtlı olarak olayları çarpıttığı görüşünde birleşiyor.
Batılı yayın kuruluşlarının Tibet krizinin patlak verdiği ilk günlerde haberlerini Radio Free Asia ve Tibet'in sürgündeki yönetimine dayandırdığı biliniyor. O günlerde bölgede görev yapmasına izin verilen tek yabancı gazeteci İngiliz 'The Economist' dergisi muhabiri James Miles bölgede yaşananlara ilişkin geçtiği haberlerde, Batı medyasına yansıyandan farklı bir tablo çizmişti. Miles, CNN televizyona verdiği demecinde, silah sesleri duymadığını, cadde ve sokakların protestocular tarafından ateşe verildiği sırada güvenlik güçlerinin hiçbir müdahalede bulunmamasını şaşkınlıkla izlediğini anlatmıştı.

Çin televizyonu, Miles'ın bu demecini tekrar tekrar yayınladı ve İngiliz gazeteci habercilik anlayışından dolayı övüldü. Şiddet olaylarının patlak verdiği günlerde bölgeye giden Alman 'Die Zeit' ve 'Tageszeitung' gazetelerinin muhabirlerinin geçtiği haberlerde de Çinli güvenlik güçlerinin aşırı müdahalelerde bulunmadığı belirtiliyordu. Son zamanlarda Alman 'Süddeutsche Zeitung' gazetesi de  olayların sürgündeki Tibet yönetiminin aktardığı şekilde meydana gelmemiş olabileceğine dair bir eğilim içine girdi.

Yanlış görüntü kullanıldığı iddiası

Çinli internet kullanıcılarının Youtube sitesinde yayınladıkları bir videoda kaydında da ciddi iddialar yer alıyor. Söz konusu görüntüler, yabancı basın kuruluşlarının Tibet'teki olaylar sırasında yayınladığı görüntü ve fotoğrafları içeriyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100