08 Haziran 2005 Çarşamba 00:00
379 Okunma
Deutche Bank 150 milyon doları ne için ödedi?

Doğan Yayın Holding, CNN Türk ile Kanal D'nin hisselerinin yüzde 20'sinin Alman Deutche Bank'a satışına ilişkin enteresan bir açıklama yaptı. Holding'den yapılan açıklamada, "Doğan TV'nin yüzde 20'sinin 150 milyon dolar karşılığında Deutche Bank'a satıldığına işaret edilerek, bundan dolayı RTÜK'ün izninin gereksiz olduğu" savunuldu. Türkiye'de Doğan TV adıyla TV veya radyo yayını yapan bir kuruluş bulunmuyor. Peki Alman Deutche Bank, 150 milyon doları ödeyerek, neyi satın aldı?

Doğan Yayın Holding (DYH), Doğan TV Radyo Yayıncılık'ın, radyo ve televizyonların kuruluş ve yayınları hakkındaki kanun ve ilgili mevzuat kapsamında faaliyet gösteren bir yayıncı kuruluş olmadığını, şirketin yüzde 19.99'unun Deutsche Bank'a satışı konusunda da RTÜK veya diğer yetkili mercilerden alınan görüş ve izin belgesi bulunmadığını bildirdi. Bu garip açıklamanın ardından CNN Türk ve Kanal D televizyon kanallarının yüzde 19.9'unu alan Deutsche Bank'ın 150 milyon doları ne için verdiği sorusu gündeme geldi. Doğan Yayın Holding'ten Borsa'ya gönderilen açıklamada, şirketin, esas faaliyet konusu görsel ve işitsel medya alanında faaliyet gösteren şirketlere iştirak etmek olan ve 210 milyon YTL ödenmiş sermayesine yüzde 99.99 oranında iştirak ettiği Doğan TV Radyo Yayıncılık A.Ş'de sahip olunan ve sermayenin yüzde 19.99'una karşılık gelen, 1 YTL (1.000.000 TL) nominal değerli 41 milyon 979 bin adet hisse senedinin, 150 milyon dolar bedelle nakden ve peşinen Deutsche Bank AG'ye satıldığının 1 Haziran'da duyurulduğu anımsatıldı.

~|~ İMKB'nin, söz konusu satış işlemi ile ilgili olarak radyo ve televizyon yayıncılığı konusunda faaliyet gösteren şirketlere ortaklıkhakkında mevzuat hükümlerinde yer alan kısıtlamalar kapsamında Radyo Televizyon Üst Kurulu'ndan (RTÜK) veya diğer yetkili mercilerden alınan görüş veya izin belgesi bulunup bulunmadığına ilişkin bilginin iletilmesini talep ettiği belirtilen açıklamada, "Doğan TV, 3984 sayılı Radyo ve  Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun  ve ilgili mevzuat kapsamında faaliyet gösteren bir yayıncı kuruluş değildir" denildi.
 Açıklamada, diğer bir ifade ile Doğan TV'nin RTÜK'den alınmış herhangi bir yayın izni bulunmadığı kaydedilerek, şunlara yer verildi:
 "Dolayısıyla Kanun'un Kuruluş ve Hisse Oranları başlıklı 29. maddesi münhasıran yayın izni verilen veya verilecek anonim şirketlerin hisse oranları ve şirket yapılarıyla ilgili düzenlemeleri içerdiğinden, hisse satışının bu kapsamda değerlendirilmesi ve yayın kuruluşundaki yabancı sermaye payı olarak nitelendirilmesi hukuken mümkün bulunmamaktadır."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100