Bürokrasideki uygulamalar ile işlemlerin uzun ve karışık olmasının, "işverenleri işçi çalıştırmaktan caydırdığı" bildirildi.
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) tarafından 625 işletme sahibi baz alınarak yapılan, "Ekonomik Kriz Sürecinde İşyeri Sorunları ve Kaynakları" anketine göre, ankete katılan işverenlerin çoğunluğu, bürokrasideki işlemlerin uzun, karışık ve zor olmasından yakındılar.
İşverenlerin büyük çoğunluğu bürokrasideki işlemlerin devlet memurları tarafından zorlaştırıldığı görüşünü savunurken, bürokrasideki rüşvet ve buna benzer sorunlar ile gümrük sorunları, çevre mevzuatı ve uygulamalarından da şikayetçiler.
Ankete katılan işverenlerin yine büyük çoğunluğu bürokrasideki uygulamaların ve işlemlerin uzun ve karışık olmasının işçi çalıştırmayı caydırdığı yönünde görüş bildirdi. Ankete göre, çalışma hayatını düzenleyen yasaların, değişen ekonomik şartlara uyumu zorlaştırdığını ileri süren işverenler, işyerlerinde çalıştırmak üzere kalifiye işçi bulmakta zorlandıklarını bildirdiler.
Bankalar büyük sorunKayıtdışı sektörün oluşturğu haksız rekabet, işgücü maliyet artışlarının verimlilik artışlarından yüksek olması, çalışma karşılığıolmayan yan ödemelerin fazlalığı ile ücret ve istihdama bağlı vergilerin yüksek olmasından yakınan işverenler, SSK primleri ile idari para cezalarının yüksek olmasının da kayıtdışı çalıştırmayı teşvik ettiğini ileri sürdüler. TİSK'in anketine katılan işverenler, banka kredi faizlerinin yüksek oluşu, kredi sağlanmasında yaşanan sorunlar, kredilerin geri ödenmesine ilişkin bankaların zamansız ya da ilave taleplerinin bankacılık sektöründe karşılaştıkları en büyük sorunlar olduğunu belirtirken, bu sorunların işletmeler üzerinde olumsuz etki yaptığını bildirdiler. İşverenler, devalüasyon sonucu ithal girdilerin pahalılaşması, kamu mal ve hizmet fiyatlarının yüksekliği, enerji sağlamadaki sorunlar ile enerji fiyatlarının yüksek olmasından da yakınıyorlar.
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) tarafından 625 işletme sahibi baz alınarak yapılan, "Ekonomik Kriz Sürecinde İşyeri Sorunları ve Kaynakları" anketine göre, ankete katılan işverenlerin çoğunluğu, bürokrasideki işlemlerin uzun, karışık ve zor olmasından yakındılar.
İşverenlerin büyük çoğunluğu bürokrasideki işlemlerin devlet memurları tarafından zorlaştırıldığı görüşünü savunurken, bürokrasideki rüşvet ve buna benzer sorunlar ile gümrük sorunları, çevre mevzuatı ve uygulamalarından da şikayetçiler.
Ankete katılan işverenlerin yine büyük çoğunluğu bürokrasideki uygulamaların ve işlemlerin uzun ve karışık olmasının işçi çalıştırmayı caydırdığı yönünde görüş bildirdi. Ankete göre, çalışma hayatını düzenleyen yasaların, değişen ekonomik şartlara uyumu zorlaştırdığını ileri süren işverenler, işyerlerinde çalıştırmak üzere kalifiye işçi bulmakta zorlandıklarını bildirdiler.
Bankalar büyük sorunKayıtdışı sektörün oluşturğu haksız rekabet, işgücü maliyet artışlarının verimlilik artışlarından yüksek olması, çalışma karşılığıolmayan yan ödemelerin fazlalığı ile ücret ve istihdama bağlı vergilerin yüksek olmasından yakınan işverenler, SSK primleri ile idari para cezalarının yüksek olmasının da kayıtdışı çalıştırmayı teşvik ettiğini ileri sürdüler. TİSK'in anketine katılan işverenler, banka kredi faizlerinin yüksek oluşu, kredi sağlanmasında yaşanan sorunlar, kredilerin geri ödenmesine ilişkin bankaların zamansız ya da ilave taleplerinin bankacılık sektöründe karşılaştıkları en büyük sorunlar olduğunu belirtirken, bu sorunların işletmeler üzerinde olumsuz etki yaptığını bildirdiler. İşverenler, devalüasyon sonucu ithal girdilerin pahalılaşması, kamu mal ve hizmet fiyatlarının yüksekliği, enerji sağlamadaki sorunlar ile enerji fiyatlarının yüksek olmasından da yakınıyorlar.