Bu haber kez okundu.

Diplomalı işsizlikte Türkiye bir numara
OECD'nin “Eğitimde Eşitlik ve Kalite: Dezavantajlı-Mağdur Okul ve Öğrencilerin Desteklenmesi” başlıklı raporu açıklandı. OECD raporunda insanın ruhsal ve zihinsel gelişiminin en önemli aşamalarından lise eğitimi özellikle yoksul öğrenciler açısından incelendi. Raporda okullardaki başarısızlık sorunuyla tüm OECD ülkelerinin karşılaştığı belirtilerek, “Bunun en görünür tezahürü, gençlerin lise eğitimini bitirememeleri ya da diploma alacak başarıyı gösterememe nedeniyle bırakmalarıdır. OECD genelinde 25-34 yaşındakilerden lise eğitimini terk ortalaması yüzde 20. Ancak Kore'de görülen yüzde 3 terk oranıyla Türkiye'de görülen yüzde 58 terk oranına kadar farklılıklar gösteriyor” denildi. “Liseyi bitirmeyen yetişkin sayıları” ile ilgili tabloya göre bu konuda en iyi durumdaki ülke Kore olurken Türkiye 34 OECD ülkesi arasında sonuncu. Yaş grubu 64'e uzatıldığında Türkiye'de liseyi bitirmeyenlerin oranı yüzde 70'e çıkıyor. Raporda “Öğrencilerin okuldan ayrılmaları sorunu bir gecede meydana gelmedi. Okuldan ayrılma öğrencilerin okulla ilişkilerinin uzun süreçte çözülmesi sonucu” denildi. Rapora “Çok sayıda yıkıcı, saldırgan öğrenci bulunan sınıf ve okullarda eğitim kalitesi önemli ölçüde azalıyor, sergilenen bu gibi tavırlar diğer öğrencilerin saldırgan tepkilerine yol açıyor, okuldaki davranışsal sorunlar artıyor. Özellikle ‘dezavantajlı, mağdur' korunma bulunan okullar disiplin sorunlarıyla uğraşmak için önemli ölçüde vakit kaybı yaşamaktadır, öğretmenlerin kendilerini eğitim ve öğretime adamalarını engellemektedir” diye devam edildi.

34 ülke arasında Türkiye sonuncu

OECD ülkelerinde 25-64 yaş grubundaki “üniversite mezunlarının” istihdamı sıralamasında ise Türkiye 34 ülke arasında sonuncu oldu. OECD birincisi Norveç'te, üniversite mezunlarının yüzde 90'ı istihdam ediliyor. İsviçre'de üniversite mezunlarının yüzde 89'u, Slovenya'da yüzde 88'inin işi var. OECD ortalaması yüzde 84 olurken, sonuncu Türkiye'de üniversite mezunlarının yüzde 71'inin istihdam edildiği ortaya çıktı.
Raporda, “Az gelişmiş insani sermaye verimlilik artışını engelliyor ve kaynakların etkin ve tam kullanımını sınırlıyor. Düşük eğitime sahip bireyler tipik biçimde daha yüksek işsizlik riskine, daha istikrarsız işlere ve ekonominin teknolojik dönüşümle başa çıkmada giderek artan esneklik talepleri karşısında daha fazla zorluğa sahip. 2009'da OECD ülkeleri ortalamasında üniversite mezunu nüfusun yüzde 84'ü istihdam edilirken, liseyi bitirmemiş olan kesimin sadece yüzde 56'sının bir işi bulunuyordu.”

Daha fazla yatırım yapılmalı
OECD raporu basın özetinde ise hükümetlerin dezavantajlı-mağdur konumdaki okul ve öğrencilere daha adil davranmak üzere daha fazla yatırım yapması istendi. Raporda muhtaç durumdaki okul ve öğrencilere yardımın okul başarısızlığını azaltacağı, ekonomik büyümeyi artıracağı ve daha adil toplum oluşumuna katkıda bulunacağı belirtildi. ANKA
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100