Bu haber kez okundu.

Diyet aldatmacaları
Kimimiz fazla kilolarından kurtulmak, kimimiz formunu koruyabilmek için yediğine içtiğine dikkat ediyor. Kimi zaman da kulaktan dolma bilgilerden medet umuyoruz. ~|~






Kalori değeri düşük besinlerle kısa sürede çok kilo vermek, beslenme düzenini sadece diyet ürünlerine dayalı hale getirmek, vücudumuzda ciddi rahatsızlıklara yol açabilir. Bu yüzden kilo verme konusunda doğru bilinen yanlışları öğrenmek şart. Diyete başlamadan önce bilgilerinizi kontrol etmeye ne dersiniz?

Sıkı bir diyet sonrası mide küçülür ve bir daha asla büyümez.
Yanlış! İnsanın midesi yediklerine göre büyüyüp küçülmez ki... Hatta hiçbir şey yemeseniz bile, şekli aynı kalır. Zayıflamak için yapılması gereken, yenilenlerin oranını denetlemek olduğu gibi kalori ölçümünü de yapabilmektir. Ancak o zaman başarılı olabilirsiniz.

Zeytinyağı kilo aldırmaz.
Yanlış! Diğer yağlar gibi zeytinyağı da bir yağdır. 'Her yediğime istediğim kadar zeytinyağı katsam bile kilo almam' diye düşünüyorsanız, yanlış yoldasınız. Kilo aldırmayacak tek şey, zeytinyağını salatalarda ve soğuk mezelerde az miktarda kullanmaktır.

Karbonhidratı hayatımdan çıkardım!
Yanlış! Hiçbir gıdanın tek başına bu işin içinden çıkamayacağını unutmamalıyız. Tek bir gıdaya ağırlık vererek uygulanan diyetler sağlıksızdır. Son derece karmaşık işleyen vücudumuzun sağlıklı çalışabilmesi için aralarında karbonhidratın da yer aldığı farklı gıdalara gereksinim duyarız. Karbonhidratsız beslenirsek, vücudumuzdaki kan şekeri düşer ve vücut, kas içerisindeki karbonhidratları kullanmaya başlar. Vücut beraberinde su da kaybeder. Yani diyetinde karbonhidrata hiç yer vermeyen kişilerin kaybettikleri, yağ değildir. Oysa ki diyet yaparken, yağ kaybetmek önemlidir.

Bu gıdalar birlikte yenmez.
Özellikle son zamanlarda revaçta olan bu yöntemle, yani 'patates ile et, şeker ile yağ, makarna ile sulu yemek kilo yapar' gibi tezleri benimseyerek beslenmenin, zayıflattığı doğrudur. Ancak gıda etkileşimlerini göz önüne alan beslenme şekillerinde, yiyecek seçeneği azalacağı için sağlık olumsuz etkilenir.

Kırmızı et tüketmiyorum ama istediğim kadar tavuk yiyebilirim!
Bu da sıkça başvurulan yanlışlardan biri... Kırmızı eti öğünlerinden çıkarıp, yerine abartıya kaçarcasına beyaz et koyanlar var. Oysa tavuk da hayvansal gıdalar kapsamına giriyor ve kolesterol içeriyor. Bu nedenle hiçbir hayvansal besini sınırsız miktarda yememek gerekiyor.

Komşumu zayıflatan diyet beni de zayıflatır.
Hayır, zayıflatmayabilir... Çünkü komşunuzun yaşıyla sizin yaşınız, beslenme alışkanlıklarınız aynı olmayabilir. Diyet listesinde yer alan ve onun sevdiği her besini siz sevmeyebilirsiniz. Bu durumda, daha işin başında başarısız olma ihtimali ortaya çıkar. Kaldı ki komşunuz 15 kilo vermek için diyet uygulamıştır; sizin ise sadece 5 kilo fazlanız vardır ve onun kadar sıkı davranmanız gerekmez. Kişilerin kalp, şeker, kolesterol gibi sağlık sorunları olabilir ve beslenme uzmanları bu sorunları göz önünde bulundurarak diyet programları uygularlar.

Tek öğün ye, zayıfla!
Sakın! Sabah kahvaltısında ve öğle yemeğinde ağzına tek lokma koymayıp, hevesini akşam yemeğine saklayanlar bu alışkanlıklarından bir an önce vazgeçmeliler. Çünkü bütün gün aç kalıp, bir öğünle idare etmeye çalışmak, insanın kendini kandırmasıdır ve zayıflama değil tam tersi şişmanlığa yol açar.

Çorba zayıflatıyor!
Su ve sebze bir arada. Sebzelerin de yüzde 80'i su zaten. Sonuçta böyle beslenmeye insan ancak 3?4 gün dayanıyor, bu sürede 1?2 kilo veriyor, sonunda sıkılıp kendini mutfağa atıveriyor. Sonrası malum. Gelsin börekler, çörekler... Böyle bir beslenme tarzının çok sağlıksız olduğunu söylemeye gerek var mı?

 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100