GAP Bölgesi üniversitelerinde öğrenim gören 135 Güneydoğulu ve Doğu Anadolulu öğrenci, YASED'in Koza Projesi kapsamında Türkiye'nin önde gelen şirketlerinde staj imkanı elde ederek, Türk ekonomisine yön veren şirketlerin iş yapma tekniklerini öğrendi.
Recep BAHAR - İSTANBUL
Uluslararası Yatırımcılar Derneği (YASED) ilki bu yıl gerçekleştirilen Koza Projesi kapsamında GAP Bölgesi üniversitelerinde öğrenim gören 135 Güneydoğulu ve Doğu Anadolulu öğrenciye dernek üyesi Türkiye'nin önde gelen şirketlerinde staj imkanı sağladı. Stajyer öğrencilerin barınma, ulaşım gibi masrafları staj yaptıkları şirketler tarafından karşılandı. Şirketler ayrıca stajyer öğrencilere 'staj ücreti' ödemesinde de bulundu. Proje Lideri, Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yeşim Toduk, YASED üyesi şirketlerin Türkiye'de en fazla iş ve staj başvurusu yapılan kuruluşlar olduğuna işaret ederek, "Bir Coca Cola, bir Koç Holding her yıl binlerce staj ve iş başvurusu alıyor. Bu şirketler; yüksek dereceli bir üniversite mezuniyeti, yabancı dil, yurtdışında programlara katılma (AISEC, Erasmus gibi) kriterlere önem atfediyor. Genelde Güneydoğu'daki üniversitelerde öğrenim gören öğrenciler, bu şirketlerin staj imkanı sağlayacağı nitelikte öğrenciler değil. Koza Projesi ile o bölgenin öğrencilerine de fırsat eşitliği sağladık" şeklinde konuştu. Staj imkanı sunulan 135 öğrencinin 850 kişi arasından seçildiğini dile getiren Yeşim Toduk, "Seçim esnasında proje yöneticileri 350 saatlik seyahat zamanı harcadı, 700 saat toplantı yaptı. GAP İdaresi ile bölge üniversitelerinin rektörlükleri duyuruların asılmasına katkı sağladı" dedi.
Stajyer adayları Güneydoğulu ve Doğulu Proje Lideri Prof. Dr. Yeşim Toduk, seçtikleri stajyer adaylarının Güneydoğulu ya da Doğu Anadolulu olmasına büyük özen gösterdiklerini belirterek, GAP Bölgesindeki üniversitelerde okuyan diğer bölgelerden gelen öğrencilerin başvurularının kabul edilmediğini bildirdi. Toduk, proje ile güdülen amaç konusunda da şu bilgileri aktardı: "Türkiye'nin önde gelen şirketlerinde staj yapan bu öğrenciler, dünyada başarılı olmuş işletmelerin iş yapma tekniğini öğrendiler. Kendilerine ayrıca kişisel gelişim konusunda seminerler verildi. Projenin öncelikli hedefi, bu öğrencilerin dönüp kendi şehirlerinde iş kurmalarıdır." Şirketlerin öğrencilerden memnun kaldığını belirten Toduk, bir şirket yöneticisinin "İçlerindeki saflık ve temizlik, bizi çok etkiledi" şeklinde değerlendirme yaptığını hatırlattı. Projeye 49 şirketin katıldığını belirten Toduk, Koza Projesinin önümüzdeki yıllarda 3. veya 4. seviyelerdeki bölgelerle devam edeceğini, bu bağlamda şirket ve stajyer sayısını arttırmayı amaçladıklarını sözlerine ekledi. Toduk, ayrıca projenin yaklaşık 430 bin TL'ye malolduğunu belirterek, stajyer başına maliyetin 3.245 TL olduğunu ifade etti.
Stajyer adaylarında aranan şartlarKoza Projesi Lideri Prof. Dr. Yeşim Toduk, Türkiye'nin önde gelen şirketlerinde staj görmek için başvuran üniversite öğrencilerinde aradıkları özellikleri şu şekilde sıraladı: İfade yeteneği, özgüven yüksekliği, iletişim kabiliyeti, bilgi, öğrenme arzusu... İkili, üçlü gruplar halinde görüşülen öğrencilerin 'not'ları değerlendirmeye alınmadı. Stajyerleri kabul eden şirketlerden bazıları ise şunlar: Bosch, ABB Holding, Barilla Gıda, Coca Cola İçecek, Danone Tikveşli, General Elektrik, IBM Türk, Koç Holding, KPMG, L'Oreal Türkiye, Mercedes Benz Türkiye, Microsoft Türkiye, Nestle, Novartis, Pfizer İlaçları, Renault Mais, Roche, TNT, Türk Telekom, Ülker, Zorlu Enerji...
Recep BAHAR - İSTANBUL
Uluslararası Yatırımcılar Derneği (YASED) ilki bu yıl gerçekleştirilen Koza Projesi kapsamında GAP Bölgesi üniversitelerinde öğrenim gören 135 Güneydoğulu ve Doğu Anadolulu öğrenciye dernek üyesi Türkiye'nin önde gelen şirketlerinde staj imkanı sağladı. Stajyer öğrencilerin barınma, ulaşım gibi masrafları staj yaptıkları şirketler tarafından karşılandı. Şirketler ayrıca stajyer öğrencilere 'staj ücreti' ödemesinde de bulundu. Proje Lideri, Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yeşim Toduk, YASED üyesi şirketlerin Türkiye'de en fazla iş ve staj başvurusu yapılan kuruluşlar olduğuna işaret ederek, "Bir Coca Cola, bir Koç Holding her yıl binlerce staj ve iş başvurusu alıyor. Bu şirketler; yüksek dereceli bir üniversite mezuniyeti, yabancı dil, yurtdışında programlara katılma (AISEC, Erasmus gibi) kriterlere önem atfediyor. Genelde Güneydoğu'daki üniversitelerde öğrenim gören öğrenciler, bu şirketlerin staj imkanı sağlayacağı nitelikte öğrenciler değil. Koza Projesi ile o bölgenin öğrencilerine de fırsat eşitliği sağladık" şeklinde konuştu. Staj imkanı sunulan 135 öğrencinin 850 kişi arasından seçildiğini dile getiren Yeşim Toduk, "Seçim esnasında proje yöneticileri 350 saatlik seyahat zamanı harcadı, 700 saat toplantı yaptı. GAP İdaresi ile bölge üniversitelerinin rektörlükleri duyuruların asılmasına katkı sağladı" dedi.
Stajyer adayları Güneydoğulu ve Doğulu Proje Lideri Prof. Dr. Yeşim Toduk, seçtikleri stajyer adaylarının Güneydoğulu ya da Doğu Anadolulu olmasına büyük özen gösterdiklerini belirterek, GAP Bölgesindeki üniversitelerde okuyan diğer bölgelerden gelen öğrencilerin başvurularının kabul edilmediğini bildirdi. Toduk, proje ile güdülen amaç konusunda da şu bilgileri aktardı: "Türkiye'nin önde gelen şirketlerinde staj yapan bu öğrenciler, dünyada başarılı olmuş işletmelerin iş yapma tekniğini öğrendiler. Kendilerine ayrıca kişisel gelişim konusunda seminerler verildi. Projenin öncelikli hedefi, bu öğrencilerin dönüp kendi şehirlerinde iş kurmalarıdır." Şirketlerin öğrencilerden memnun kaldığını belirten Toduk, bir şirket yöneticisinin "İçlerindeki saflık ve temizlik, bizi çok etkiledi" şeklinde değerlendirme yaptığını hatırlattı. Projeye 49 şirketin katıldığını belirten Toduk, Koza Projesinin önümüzdeki yıllarda 3. veya 4. seviyelerdeki bölgelerle devam edeceğini, bu bağlamda şirket ve stajyer sayısını arttırmayı amaçladıklarını sözlerine ekledi. Toduk, ayrıca projenin yaklaşık 430 bin TL'ye malolduğunu belirterek, stajyer başına maliyetin 3.245 TL olduğunu ifade etti.
Stajyer adaylarında aranan şartlarKoza Projesi Lideri Prof. Dr. Yeşim Toduk, Türkiye'nin önde gelen şirketlerinde staj görmek için başvuran üniversite öğrencilerinde aradıkları özellikleri şu şekilde sıraladı: İfade yeteneği, özgüven yüksekliği, iletişim kabiliyeti, bilgi, öğrenme arzusu... İkili, üçlü gruplar halinde görüşülen öğrencilerin 'not'ları değerlendirmeye alınmadı. Stajyerleri kabul eden şirketlerden bazıları ise şunlar: Bosch, ABB Holding, Barilla Gıda, Coca Cola İçecek, Danone Tikveşli, General Elektrik, IBM Türk, Koç Holding, KPMG, L'Oreal Türkiye, Mercedes Benz Türkiye, Microsoft Türkiye, Nestle, Novartis, Pfizer İlaçları, Renault Mais, Roche, TNT, Türk Telekom, Ülker, Zorlu Enerji...