Bu haber kez okundu.

Ege maden ihracatçılarının 2013 hedefi 2.5 milyar dolar
Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Arslan Erdinç, 2012 yılında Türkiye\'nin doğaltaş ihracatının 1 milyar 902 milyon dolar olarak gerçekleştiğini belirterek, 2013 hedeflerinin 2.5 milyar dolar olduğunu açıkladı. Erdinç yaptığı açıklamada, 27-30 Mart 2013 tarihlerinde İZFAŞ İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Ticaret A.Ş. tarafından düzenlenen MARBLE- 19. Uluslararası Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı\'na yönelik değerlendirmelerde bulundu. 2012 yılında Türkiye\'nin doğaltaş ihracatının 1 milyar 902 milyon dolar olarak gerçekleştirildiğine dikkat çeken Erdinç, \"Marble 2013 ziyaretçi ve dünyanın dört bir tarafından gelen ithalatçıları düşünüldüğünde çok etkili bir fuar oldu. Fuarda Ortadoğu, Rusya, Kuzey Afrika, Uzakdoğu başta olmak üzere dünyanın her tarafından çok yoğun bir ziyaretçi akını yaşandı. Fuara gösterilen bu ilgi sayesinde, yıl sonunda 2.5 milyar dolar rakamına ulaşabileceğimizi düşünmeye başladık. Sektörümüzde talepte artışları yaşandığını görüyoruz, bu sebeple arzı arttırmak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz, tanıtım faaliyetlerimize devam ederek alım heyeti organizasyonlarıyla sektörümüzü hareketlendireceğiz\" dedi.

Çin en önemli pazar
İzmir fuarına yönelik olarak 2001 yılından bu yana Alım Heyeti Programları gerçekleştirdiklerini belirten Arslan Erdinç, \"2001\'den bu yana bu fuara yönelik Alım Heyeti Programları yapıyorduk, ancak bu sene farklı olarak, TİM ve EİB koordinasyonunda Özel Nitelikli Alım Heyeti de gerçekleştirdik. Hindistan Devlet Başkanı Politika Danışmanı ve Milletvekili Prof. H. N. Sharma ile beraber Hindistan\'ın uyguladığı kotanın kaldırılmasına yönelik girişimlerimiz devam ediyor. Ayrıca alım heyeti sırasında Azerbaycan\'dan gelen Azeri EL. N Project, Design, Construction Ltd. firması ülkenin en büyük alıcılarından biri idi\" diye konuştu. Dünya pazarlarının değiştiğini ancak Çin\'in hala pazardaki değerini koruduğunu belirten Erdinç, \"Dünyadaki ekonomik kriz yeni pazar araştırmalarına girmemize ve Çin, Hindistan, Brezilya, Afrika, Rusya, gibi yeni pazarlarda kendimize yer bulmaya çalışmamıza sebep oldu. Her zaman söylediğimiz gibi Çin bizim en etkili pazarımız haline geldi. Hindistan ile kotaları kaldırabilirsek büyük bir pazara daha sahip olabileceğiz\" dedi.
EKONOMİ SERVİSİ
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.