Son yıllarda marketlerin bakkalların yerini almasıyla birlikte bu işkolunda istihdam edilen sayısı da arttı. Sektörde genelde lise mezunları tercih ediliyor. Çalışanlara verilen ücretler ise 500 - 800 TL arasında değişiyor. Marketlerde çalışan elemanların en fazla yakındığı konu ise uzun ve yorucu çalışma saatleri
HALİL MEMİŞ - İSTANBUL
Son yıllarda yakaladığı büyüme ve istihdam rakamları ile Türkiye ekonomisinin lokomotifi konumuna yükselen perakende sektörü, bu performansını 2011'in ilk 9 ayında da sürdürdü. Türkiye'nin en büyük insan kaynakları platformu Kariyer.net'in istihdam endeksi verilerine göre yılın ilk 9 ayında perakende sektörünün istihdam rakamlarında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 45 oranında artış görüldü. Aynı dönem içerisinde Kariyer.net veritabanında sektörle ilgili toplam 10 bin yeni iş ilanı yayınlanırken, yaklaşık 25 bin kişiye yeni iş imkânı doğdu. En çok istihdam artışı ise marketler ve e-ticarette üretildi.
Market zincirleri hızlı büyüyorKariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, perakende sektörünün istihdam haritasına bakıldığında; son bir yıllık dönemde özellikle market perakendeciliği alanında istihdamın yoğunlaştığını söyledi. Azoz, "Yılın ilk üç çeyreğinde giyim sektöründen gelen istihdam rakamları yüzde 40'larda seyrederken, marketlerin istihdam artış oranlarının yüzde 112 seviyelerine ulaştığı görülüyor. Son birkaç yıldır özellikle Anadolu'da zincir marketçilik anlayışının yaygınlaşması ve bu alanda birçok yeni markanın ortaya çıkması, bu trendin başlıca nedenlerinden biri olarak gösteriliyor" dedi. İnternet ve perakendecilik sektörlerinin kesişim noktasında yer alan e-ticaretin ise son bir yılda kazandığı ivme ile istihdamda yüzde 200'lere varan bir artış sergilendiğine dikkat çeken Azoz, "İnternetten alışveriş yapılan sitelerin sayısındaki artışın yanı sıra markaların da kendi ürünleri için internette sanal mağazalar oluşturması, önümüzdeki dönemlerde sektörün çehresini değiştirecek önemli gelişmelerden biri olarak görülüyor" dedi.
Lise mezunlarına talep fazlaYusuf Azoz, perakende sektörünün istihdam açısından en önemli özelliklerinde birinin de neredeyse her yaş ve her eğitim düzeyinden kişiye iş imkânı sunması olduğunu söyledi. Azoz, "Bu yönüyle perakende, lise mezunları için çok önemli bir kariyer alanı olarak öne çıkıyor" diye konuştu. Kariyer.net'te perakende sektörü için yayınlanan iş ilanlarında eğitim kriterlerine bakıldığına, lise mezunlarına gelen iş talep oranı yüzde 40 iken, üniversite mezunları için bu oran yüzde 30'larda seyrediyor. Perakende, satışa dayalı doğası gereği en çok mağaza satış elemanı istihdam ediyor. Sektörde en çok talep edilen ilk 10 pozisyon satış temsilcisi, mağaza müdürü, mağaza satış danışmanı, kasiyer, muhasebe elemanı, depo elemanı, İnsan Kaynakları uzmanı ve reyon elemanı olarak sıralanıyor.
HALİL MEMİŞ - İSTANBUL
Son yıllarda yakaladığı büyüme ve istihdam rakamları ile Türkiye ekonomisinin lokomotifi konumuna yükselen perakende sektörü, bu performansını 2011'in ilk 9 ayında da sürdürdü. Türkiye'nin en büyük insan kaynakları platformu Kariyer.net'in istihdam endeksi verilerine göre yılın ilk 9 ayında perakende sektörünün istihdam rakamlarında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 45 oranında artış görüldü. Aynı dönem içerisinde Kariyer.net veritabanında sektörle ilgili toplam 10 bin yeni iş ilanı yayınlanırken, yaklaşık 25 bin kişiye yeni iş imkânı doğdu. En çok istihdam artışı ise marketler ve e-ticarette üretildi.
Market zincirleri hızlı büyüyorKariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, perakende sektörünün istihdam haritasına bakıldığında; son bir yıllık dönemde özellikle market perakendeciliği alanında istihdamın yoğunlaştığını söyledi. Azoz, "Yılın ilk üç çeyreğinde giyim sektöründen gelen istihdam rakamları yüzde 40'larda seyrederken, marketlerin istihdam artış oranlarının yüzde 112 seviyelerine ulaştığı görülüyor. Son birkaç yıldır özellikle Anadolu'da zincir marketçilik anlayışının yaygınlaşması ve bu alanda birçok yeni markanın ortaya çıkması, bu trendin başlıca nedenlerinden biri olarak gösteriliyor" dedi. İnternet ve perakendecilik sektörlerinin kesişim noktasında yer alan e-ticaretin ise son bir yılda kazandığı ivme ile istihdamda yüzde 200'lere varan bir artış sergilendiğine dikkat çeken Azoz, "İnternetten alışveriş yapılan sitelerin sayısındaki artışın yanı sıra markaların da kendi ürünleri için internette sanal mağazalar oluşturması, önümüzdeki dönemlerde sektörün çehresini değiştirecek önemli gelişmelerden biri olarak görülüyor" dedi.
Lise mezunlarına talep fazlaYusuf Azoz, perakende sektörünün istihdam açısından en önemli özelliklerinde birinin de neredeyse her yaş ve her eğitim düzeyinden kişiye iş imkânı sunması olduğunu söyledi. Azoz, "Bu yönüyle perakende, lise mezunları için çok önemli bir kariyer alanı olarak öne çıkıyor" diye konuştu. Kariyer.net'te perakende sektörü için yayınlanan iş ilanlarında eğitim kriterlerine bakıldığına, lise mezunlarına gelen iş talep oranı yüzde 40 iken, üniversite mezunları için bu oran yüzde 30'larda seyrediyor. Perakende, satışa dayalı doğası gereği en çok mağaza satış elemanı istihdam ediyor. Sektörde en çok talep edilen ilk 10 pozisyon satış temsilcisi, mağaza müdürü, mağaza satış danışmanı, kasiyer, muhasebe elemanı, depo elemanı, İnsan Kaynakları uzmanı ve reyon elemanı olarak sıralanıyor.