02 Kasım 2013 Cumartesi 00:05
En uzak galaksi keşfedildi
ABD’deki Texas Üniversitesi, Texas A&M Üniversitesi ve California Riverside Üniversitesi astronomlarından oluşan bilim ekibi, Z8-GND-5296 adı verilen galaksinin, evrenin meydana gelmesine yol açtığı varsayılan Büyük Patlama’dan sadece 700 milyon yıl sonraki halini görüntülemeyi başardı.
Galaksinin, 13,8 milyar yaşındaki evrenin oluşumunun henüz ilk yüzde beşlik evresindeyken görüntülenmesinin, ilk galaksi oluşumlarının incelenmesine olanak tanıması açısından önemli olduğuna dikkati çeken araştırmacılar, farklı mesafelerdeki galaksilerin özelliklerinin kıyaslanmasının, evrenin oluştuktan sonraki evrelerinde galaksilerin geçirdiği evrimlerin araştırılmasına ışık tutacağını vurguladı.
Galaksi, son derece derin optik ve kızılötesi araçlar yardımıyla Hubble uzay teleskobundan alınan görüntülerin incelenmesi sonucu keşfedildi. Galaksinin uzaklığıysa keşfi takiben, ABD’nin Hawaii eyaletinde bulunan Keck Teleskobu ile gözlemlerle teyit edildi.
Z8-GND-5296 galaksisinin keşfi, Keck Teleskobu’nda kullanılan yeni geliştirilmiş Multi-Object Spectrometer For Infra-Red Exploration (MOSFIRE) adlı aygıt sayesinde mümkün olabildi. AA