18 Haziran 2013 Salı 00:07
1623 Okunma
Faiz lobisi milletin ümüğünü sıkıyor
Tüketiciler banka kredilerinde alınan dosya masrafı, yüksek ekspertiz ve yeniden yapılandırma ücreti gibi şikayetlerle Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvuruyor. Son yıllarda özellikle konut kredi kullanım oranının yükselmesi ile kredi kullanımında yapılan işlemlerden dolayı Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvurular arttı. Tüketiciler özellikle konut kredilerinde alınan dosya masrafı, yüksek ekspertiz ve yeniden yapılandırma ücreti gibi şikayetlerle Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvurdu. Diyarbakır\'da son 6 ayda Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine yapılan 14 bin başvurunun yüzde 70\'ten fazlasını bankalara dair şikayetler oluşturdu.
Tüketici Hakları Derneği Diyarbakır Şube Başkanı Niyazi Kavar, geçen yıl Diyarbakır\'da faaliyet gösteren Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine 10 bin 294 kişinin başvurduğunu, bunlardan yaklaşık 8 bin başvurunun sonuçlandığını söyledi. 

Yoğun başvuru var

Başvuruların 3 ayda sonuçlanması gerektiğini ancak çok yoğun başvuru nedeniyle kararların bazen 7-8 ayı alabildiğini aktaran Kavar, sonuçlanan kararların yüzde 89\'unun da tüketici lehine sonuçlandığını belirtti.
Geçen yıl ve son 6 ayda özellikle bankacılık işlemleriyle ilgili yoğun başvurular olduğunu ifade eden Kavar, \"Tüketici, bankadan ya tüketici ya konut kredisi almıştır. Dosya masrafı, ekspertiz ücreti veya kredi kartıyla ilgili sorunlardır. Geçen yıl 10 bin 294 başvurunun yüzde 77\'si bankacılık ile ilgili sorunlardı. Türkiye genelinde de bu oran yüzde 59\'dur\" diye konuştu.  

HABER MERKEZİ

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100