19 Temmuz 2011 Salı 00:00
419 Okunma
Fırsatçılar iş başında
TZOB Genel Başkanı Bayraktar, Ramazan ayının yaklaştığı günlerde gıdaya zam geleceğine ilişkin haberlerin halkı tedirgin ettiğini ifade ederek, Temmuz'un başından itibaren son 15 günde üreticide et fiyatları değişmemesine rağmen marketlerde dana etinin yüzde 0.5, kuzu etinin yüzde 2 artış gösterdiğine dikkat çekti ~|~

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, "Gıdaya zam geleceği, ürünlerin Ramazanda zamlanacağı şeklinde çıkan ve halkımızı tedirgin eden haberler, fırsatçılara zemin hazırlamaktadır" dedi. Bayraktar, Birlik merkezinde düzenlediği basın toplantısında, Ramazan ayı öncesinde üretici, hal, pazar ve market fiyatlarına ilişkin açıklamalarda bulundu. Gıdaya erişimin önemini vurgulayan Bayraktar, gıda fiyatlarındaki artıştan özellikle dar gelirli vatandaşların olumsuz etkilendiğini söyledi. Türkiye'de ilkbaharda yağışların fazla olması sayesinde bazı ürünlerde rekolte artışı yaşanırken, yağışa bağlı artan hastalıklar yüzünden de çeşitli sebze ve meyvelerde verim ve kalite kayıplarının olduğunu söyledi. Bütün bu gelişmelere rağmen, üretimin arzu ettikleri seviyede olduğunu belirten Bayraktar, fındık dışında hiçbir üründe ciddi bir üretim kaybının beklenmediğini bildirdi.

Fırsatçılar iş başında
Ramazan ayının yaklaştığı günlerde gıdaya zam geleceğine ilişkin haberlerin halkı tedirgin ettiğini ifade eden Bayraktar, bu tür haberlerin fırsatçılara zemin hazırladığını söyledi. Temmuz'un başından itibaren son 15 günde üreticide et fiyatları değişmemesine rağmen marketlerde dana etinin yüzde 0.5, kuzu etinin yüzde 2 artış gösterdiğine dikkati çeken Bayraktar, Ramazanda et fiyatlarının yüzde 15 ? 20 oranında artacağına dair bazı spekülatif haberler olduğunu, bu gibi haberlerin fiyat manipülasyonu yaratmak isteyenlerin kendi çıkarları için ortaya attığı iddialar olduğunu, bunlara itibar edilmemesi gerektiğini söyledi.

Üretici ile market fiyatları arasında büyük makas
Ramazan öncesinde üretici ve market fiyatları arasındaki farkı incelediklerinde üretici ve market arasındaki fiyat farkının yüzde 317'lere ulaştığının görüldüğüne dikkati çeken Bayraktar, şöyle devam etti: "Ürün grupları itibarıyla baktığımızda ise bu oranın yaş sebze ve meyvede yüzde 317.1, kurutulmuş ürünlerde yüzde 236.7, baklagillerde yüzde 250.2, pirinçte yüzde 193.4'lere ve hayvansal ürünlerde yüzde 265.2'lere kadar çıktığı görülmektedir. Üretici ve market fiyat farkının en fazla olduğu ilk beş ürün ise sırasıyla domates, sivri biber, salatalık, süt ile kuru fasulyedir. Marketlerde ve üreticide geçen yıl Ramazan öncesine göre fiyatı en çok artan ürünler patates, patlıcan, sivri biber, yeşil fasulye, kuzu eti olurken, fiyatı en çok düşen ürünler soğan, salatalık ve limon olmuştur. Geçen yıl Ramazan öncesine göre üretici ve market fiyatlarını birlikte değerlendirdiğimizde üretici ve markette fiyatı en çok artan ürünlerden bazıları patates, patlıcan, sivri biber, yeşil fasulye, kuru kayısı, kuru üzüm ve kuzu eti olmuştur." Yaş sebze ve meyvede fiyat artışı beklemediklerine işaret eden Bayraktar, halkın ramazan ayında en uygun fiyatla satın alabileceği ürün grubunun yine yaş sebze ve meyve olduğunu, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ramazan ayının sebze ve meyvenin kaliteli, bol ve ucuz olduğu bir mevsime denk geldiğini söyledi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100