Futbol spor olmaktan çıktı
“Futbol asla sadece futbol değildir”... Spor endüstrisi uzmanı Simon Kuper'in bu başlık altında kaleme aldığı eser, bu güzel oyunun aynı zamanda siyasal, kültürel ve ekonomik yönleri olduğunu ortaya koyuyor. Bu açıdan Euro 2012 ele alındığında, özellikle Avrupa genelinde birçok marka, ilginç ikramiyeler ve promosyon ürünleriyle satışlarını katlamayı amaçlıyor.
İkramiyeli ürünlere bir örnek: Almanya'da Ferrero ürünleri satın alarak 45 puan biriktirene kep hediye ediliyor. Bir kep için 45 çikolata, ya da 750 gram Nutella tüketmek gerekiyor. Kilo almak için bire bir! 100 puan bir forma ediyor. Bir forma için yiyeceğiniz Nutella sizi hastanelik edebilir! Ama 220 Duplo yiyerek de milli takım forması kazanabilirsiniz!
Futbol hayranlığını paraya çeviren markalar saymakla bitmiyor. Büyük bir marketler zincirinde her 10 Euro'luk alışveriş karşılığında müşterinin cebine paranın üstüyle birlikte bir adet futbolcu resmi giriyor. Bütün futbolcuların resimlerini toplayabilmek için 320 Euro'luk alışveriş yapmak gerekiyor.
Çocuklar ilgi gösteriyor
Meraklı küçükler, resim biriktirme uğruna annelerini alışveriş yapmaya zorluyor. İnsanlardaki milli takım tutkusu paraya çevriliyor. Maksat, bir seriyi tamamlatmak için müşteriyi daha fazla ürün almaya ikna etmek. Elbette kârlı olmasa hiçbir şirket ikramiyeli satış yapmaz!
Euro 2012 satışları artırıyor
Uzmanlar, özellikle şampiyonaya katılan ülkelerde Avrupa Şampiyonası'nın satışları artırdığını ve bu gibi turnuvaların ikramiyeli pazarlama için biçilmiş kaftan olduğunu anlatıyor. İkramiyeli ürünlerin satışı aniden artıyor. Örneğin son haftalarda bazı ürünlerin satışı yüzde 400 oranında arttı. Öncelikle de çikolata gibi şekerli mamuller, ikramiye puanı toplamak isteyenlerin bir numaralı tercihi.
İmalatçı ve perakendeci şirketler açısından, futbol aracılığıyla tüketiciyi belli bir markaya bağlama düşüncesi de rol oynuyor. Burada şirketler özellikle çocuklu aileleri hedef seçiyor.