Gençler internet tiryakisi!
Türkiye genelinde, 15-30 yaş arası 4300 genç ile yapılan Medya Tüketim Araştırması'nın sonuçlarına göre, gençlerin çoklu tüketim anlayışları medya tüketimlerine de yansıyor
24.05.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Youth Insight'ın üniversiteli, liseli, çalışan ve çalışmayan toplam 4 bin 300 genç ile 7 ay içinde online ve yüz yüze görüşerek gerçekleştirdiği Türkiye'nin ilk ‘Medya Tüketim' araştırması, Türk gençlerinin medya tüketim alışkanlıklarını ortaya koydu. Araştırmanın sonuçlarına göre, yeni nesil iletişim araçlarını toplumun tüm kesiminden daha hızlı hayatlarının içine alan, teknolojik dönüşüm ile birlikte yaşama bakış açıları, değerleri, tüketim alışkanlıkları, sosyalleşme biçimi değişen gençler, medyayı da hızla ve çoklu tüketiyor. Haftada 40 saatten fazla zamanlarını online geçiren gençler için internet ‘yokluğunda yaşamayacakları bir şey' anlamına geliyor!
Araştırmanın sonuçları ana hatlarıyla şöyle:
* Üniversite gençliği, televizyon başında geçirdiği zamanın 3 katını internette dolaşarak geçiriyor.
* Her 4 liselinin 3'ü internette dolaşırken aynı zamanda başka şeylerle de ilgileniyor.
* Gençlerin dikkatlerini toplayıp konsantre oldukları tek zaman e-maillerini kontrol ettikleri ve online oyun oynadıkları saatler. İnternette gezinirken, sosyal paylaşım sitelerinde vakit geçirirken ya da TV izlerken konsantrasyonları daha çabuk dağılıyor ve çoklu medya tüketimine daha yatkın oluyorlar.
* Hem liselilerin hem üniversitelilerin internete girdiklerinde aynı anda ortalama 3 sayfa açık oluyor. En çok bağlı kalınan sayfa ise Facebook.
* Facebook'ta reklam tıklanma oranı liseliler için yüzde 11, üniversiteliler için yüzde 14.
* Liseliler yüzde 73 oranında e-posta kullanıyor, üniversitelilerde ise bu oran yüzde 90.
* Medya Tüketim araştırmasına göre, internetten alışveriş oranları liseliler için yüzde 22, üniversiteliler için yüzde 41.
* Gençlerin hayatında internetin anlamı sosyal paylaşım siteleri olmuş durumda. Üniversitelilerin yüzde 87'si, liselilerin yüzde 67'si internete girme amacının sosyal paylaşım sitelerinde dolaşmak olduğunu belirtiyor.
Youth Insight'ın üniversiteli, liseli, çalışan ve çalışmayan toplam 4 bin 300 genç ile 7 ay içinde online ve yüz yüze görüşerek gerçekleştirdiği Türkiye'nin ilk ‘Medya Tüketim' araştırması, Türk gençlerinin medya tüketim alışkanlıklarını ortaya koydu. Araştırmanın sonuçlarına göre, yeni nesil iletişim araçlarını toplumun tüm kesiminden daha hızlı hayatlarının içine alan, teknolojik dönüşüm ile birlikte yaşama bakış açıları, değerleri, tüketim alışkanlıkları, sosyalleşme biçimi değişen gençler, medyayı da hızla ve çoklu tüketiyor. Haftada 40 saatten fazla zamanlarını online geçiren gençler için internet ‘yokluğunda yaşamayacakları bir şey' anlamına geliyor!
Araştırmanın sonuçları ana hatlarıyla şöyle:
* Üniversite gençliği, televizyon başında geçirdiği zamanın 3 katını internette dolaşarak geçiriyor.
* Her 4 liselinin 3'ü internette dolaşırken aynı zamanda başka şeylerle de ilgileniyor.
* Gençlerin dikkatlerini toplayıp konsantre oldukları tek zaman e-maillerini kontrol ettikleri ve online oyun oynadıkları saatler. İnternette gezinirken, sosyal paylaşım sitelerinde vakit geçirirken ya da TV izlerken konsantrasyonları daha çabuk dağılıyor ve çoklu medya tüketimine daha yatkın oluyorlar.
* Hem liselilerin hem üniversitelilerin internete girdiklerinde aynı anda ortalama 3 sayfa açık oluyor. En çok bağlı kalınan sayfa ise Facebook.
* Facebook'ta reklam tıklanma oranı liseliler için yüzde 11, üniversiteliler için yüzde 14.
* Liseliler yüzde 73 oranında e-posta kullanıyor, üniversitelilerde ise bu oran yüzde 90.
* Medya Tüketim araştırmasına göre, internetten alışveriş oranları liseliler için yüzde 22, üniversiteliler için yüzde 41.
* Gençlerin hayatında internetin anlamı sosyal paylaşım siteleri olmuş durumda. Üniversitelilerin yüzde 87'si, liselilerin yüzde 67'si internete girme amacının sosyal paylaşım sitelerinde dolaşmak olduğunu belirtiyor.