Bu haber kez okundu.

Gençler parasını yemek ve teknolojiye harcıyor

YENİ MESAJ - İSTANBUL

İstanbul, Ankara ve İzmir'de yaşayan 2 bin üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilen \"Youth Pulse - Gençliğin Nabzı\" Araştırması, gençlerin tüketim alışkanlıkları konusunda nabzını tuttu. 5 ay boyunca üç büyük ildeki devlet ve vakıf üniversitelerinde okuyan öğrencilerle yüz yüze görüşülerek yapılan araştırma sonuçlarına göre metropollerde akıllı telefon kullanım oranı yüzde 38'e ulaştı. Devlet üniversitesi öğrencilerinin yüzde 31'i, vakıf üniversitesi öğrencilerinin ise yüzde 55'inin akıllı telefonu var.

Yemekler dışarıda yeniliyor

Gençlerin hızlı yaşam biçimleri yeme-içme alışkanlıklarını da etkiliyor. Üniversite öğrencilerinin neredeyse tamamı (yüzde 97'si) dışarıda yemek yiyor. Ve dışarıda yemek yemeyi tercih ettiklerinde, en çok fast-food restoranlara gidiyorlar. Dış görünüş onlar için çok önemli. Kendisi için bir şey satın alan gençlerin yüzde80'i ise en son hazır giyim, çanta ya da ayakkabı satın almış!

Türkiye\'de genç nüfus yoğun

Türkiye\'de nüfusun yüzde 36'sı 24 yaş altı çocuk ve gençlerden oluşuyor. 18-24 yaş arası her 3 gençten biri üniversiteli. Yüksek öğrenimdeki öğrenci sayısı son 8 yılda yüzde 70 arttı. Yeni üniversitelerin açılması ile bu rakama her gün yeni bir grup genç daha ekleniyor. 10 sene içinde bu sayının yüzde 23 ila yüzde 35 arasında artması bekleniyor.

Harçlık Pazarı araştırmasına göre, 2010 yılında 15-25 yaş arası gençliğin aylık geliri 500 TL civarında idi. Bu rakam aynı yıl metropollerde yaşayan gençler için 636 TL'ye ulaştı. Öte yandan akıllı telefonların fiyatları da bu gençlerin ulaşabileceği seviyelere gelmeye başladı. Özellikle 300 - 600 TL bandında olan akıllı telefonlar gençler tarafından tercih ediliyor.

 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100