Esomar kuralları doğrultusunda kalitatif ve kantitatif araştırma metodları kullanarak gençlerin tutum ve davranış biçimlerini, algılarını, beklentilerini araştıran Türkiye'nin Gençlik Odaklı İlk Pazar(lama) Araştırma Şirketi Youth Research'ün yaptığı araştırma sonuçlarına göre; gençlerin yüzde 66'sı olası bir ekonomik kriz için hazırlık yapıyor. Araştırmaya göre hazırlık yaptığını söyleyen gençlerin yüzde 23'ü birikim yaparak, yüzde 77'si de borç altına girmeyerek önlem alıyor. Hazırlık yapmadığını söyleyen yüzde 34'lük kısmın yüzde 16'sı "Kriz gelecek mi ki hazırlık yapayım?" derken, yüzde 22'si işine güvendiğini, yüzde 63'ü ise ailesine ve kendine güvendiğini belirtiyor.
Ekonomik kriz sürekli Gençler Türkiye'nin sürekli bir ekonomik kriz içinde yaşadığını düşünüyor. Youth Research'ün yaptığı araştırma sonuçlarına göre gençlerin yüzde 37'si Türkiye'nin sürekli bir ekonomik kriz içinde yaşadığını düşünürken, yüzde 29'u da ekonomik krize ramak kaldığını söylüyor. Türkiye'yi vurabilecek olası bir ekonomik krizin nedeni olarak katılımcı gençlerin yüzde 27'si dışa bağımlı ekonomiyi gösterirken, ikinci sırada yüzde 18'lik bir oranla diğer ülkelerdeki ekonomik krizler yer alıyor. Ayrıca gençlerin yüzde 55.2'si, olası bir ekonomik kriz durumunda en çok orta sınıfın, yüzde 37'si ise en çok yoksulların etkileneceğini düşünüyor. Olası bir ekonomik krizin etkilerinin de sorulduğu araştırmada gençlerin yüzde 55'i olası bir ekonomik krizin Türkiye'yi çok kötü etkileyeceğini söylerken, yüzde 29'u 'hafif etkiler', yüzde 10'u ise 'teğet geçer' diyor.
Kriz demek harcamaları kısmak demekAraştırma sonuçlarına göre, gençler muhtemel bir ekonomik krizde ilk olarak harcamalarını kısacağını belirtiyor. Verecekleri ilk tepkinin ne olacağı sorulan gençlerin yüzde 38'i 'harcamalarımı en aza indiririm', yüzde 26'sı 'harcamalarımı ertelerim' ve yüzde 15'i de 'yalnızca lüks harcamalarımı kısarım' cevabını veriyor. Araştırmaya sonuçlarına göre olası bir ekonomik kriz durumunda gençlerin ilk olarak vazgeçecekleri/ kısacakları kalemlerin ilk sırasında yüzde 25'lik bir oranla 'seyahat - tatil' harcamaları geliyor. Listenin ikinci sırasında yüzde 21'lik bir oranla 'dışarıda yeme - içme' harcamaları, üçüncü sırada ise yüzde 18'lik bir oranla 'gezme - tozma' harcamaları yer alıyor. Listede sırasıyla 'giyim - kuşam, kültür-sanat, kişisel bakım' ve son olarak ev harcamaları takip ediyor.
Devlet ekonomiyi güçlendirmeli Gençler Türkiye'nin ekonomik krize girmemesi için devletten ekonomiyi güçlendirmesini bekliyor. Araştırmaya katılan gençlerin yüzde 70.92'si devletten iç politikada ekonomiyi iyileştirmesini beklerken, gençlerin yüzde 15.6'sı dış politikada Doğu ile ilişkilerin güçlendirilmesini, yüzde 8.51'i de AB ile ilişkilerin güçlendirilmesini bekliyor.