11 Eylül 2014 Perşembe 00:04
594 Okunma
Gözler bilirkişi raporunda
Geda-Majör Limited Şirketi, Şişli'deki asansör kazasına ilişkin, "Kiracı ile şirketimiz arasındaki sözleşme uyarınca asansörlerin işletilmesi ve güvenli çalışması kiracının sorumluluğundadır. Çalışan personele talep olduğu takdirde eğitim verilmesi ve asansörlerle ilgili şikayet başvurusu yapıldığında arızanın giderilmesinden ise şirketimiz sorumludur" değerlendirmesinde bulundu.
Şirketten yapılan açıklamada, Şişli'deki asansör kazasıyla ilgili olarak yazılı ve görsel basında yer alan haberlerde, konuyla yakından ilgilenen duyarlı parlamenterlerin açıklamalarında ve soru önergelerinde bazı yanlış bilgi ve yorumların yer aldığı belirtilerek, bu yanlışların doğrularının açıklanmasının gerekli görüldüğü kaydedildi.Bazı kimselerce asansörün düşmesine “halat kopması”nın yol açtığı, basında ve sosyal medyada bu yanlış bilginin tartışıldığı ifade edilen açıklamada, şunlara yer verildi:
"İnşaatta kullanılan asansörlerde halat yoktur. Bazı kimselerce düşen asansörün raydan çıktığı bilgisi kamuoyu ile paylaşılmıştır. Asansörlerin çalışma sistemi raylı bir sistem değildir. Dolayısıyla hayatını kaybeden 10 işçi ile bir miktar malzeme taşıyan kabinin raydan çıkması da söz konusu olamaz. Projede kullanılan asansörlerin eski olduğu ve kiracının yüksek bedel ödememek için bu eski asansörleri kiraladığı belirtilmektedir. İnşaatta kullanılan asansörlerin 6'sı da, Almanya’da üretilerek ithal edilmiş ve İstanbul’da montajları yapılarak sıfır teslim edilmiştir. Yine aynı 'kaynaklar'; şantiyedeki 6 asansörden 2’sinin çalıştığı ve diğerlerinin bozuk olduğunu belirtmişlerdir. Bu da doğru değildir, asansörlerin kullanımı ve yoğunluğunu inşaatın ilerleme yönü belirlemektedir. 

Bilirkişi raporları bekleniyor

Açıklamada, şirketin Alman ortağı Geda'nın dünyada bu asansörleri (insan ve yük taşımada kullanılan makine) üreten en büyük üç şirketten biri olduğu ve şirketin 80 yılı aşan tarihinde benzeri bir kazanın bulunmadığı aktarılarak, "Asansörlerin çalışması kremier adı verilen bir sistem ve birbirini tamamlayan iki elektrik motoru tarafından sağlanmaktadır. Bu sistemlerin üçü de elektronik değil mekaniktir. Kabine taşıyacağından fazla ağırlık yüklendiğinde ilk önce fren motoru devreye girmekte ve asansörü yavaşlatmaktadır. Asansör hareketine devam ederse, paraşüt fren denilen ikinci sistem devreye girmekte ve asansörü durdurmaktadır" ifadeleri kullanıldı. Açıklamada kazanın meydana gelmesine yol açan nedenin bilirkişi raporlarından sonra belirlenebileceği belirtildi. 

Olayla ilgili 6 kişi ifadeye çağrıldı

Öte yandan asansör kazasıyla ilgili olarak 6 kişi daha ifadeye çağrıldı. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığınca yürütülen soruşturma kapsamında, şantiyede görevli olduğu belirtilen 6 kişi, ifadelerine başvurulmak üzere emniyete çağrıldı. Şişli İlçe Emniyet Müdürlüğündeki işlemlerin ardından 6 kişi polis tarafından Çağlayan'daki İstanbul Adliyesine götürüldü. Bu arada, önceki gün gözaltı süreleri 1 gün uzatılan 5 şüpheli de dün adliyeye sevk edildi. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100