Bu haber kez okundu.

Hava meydanı satışında halktan gizlenen!
Necati Doğru, Sabiha Gökçen'i alan şirketlerin neden 2.3 milyar euroyu havaalanına bağladıklarını analiz ediyor ~|~


Malezyalı ortak neredeyse sevincinden zil takıp oynayacak.. Bir de Hindistanlı ortak var, onlar da memnun, mutlu. Türk ortak da mutluluktan uçuyor.
Hatırlıyor musunuz?
Aynı sevinç vardı.
Antalya'da yaşanmıştı.
Antalya Hava Meydanı'nda 17 yıllığına yabancı ortaklı şirketler tarafından kiralanınca, gazeteler ve TV'ler, "Rekor ihale... Antalya Hava Meydanı altın yumurtladı..." diye sevinç manşetleri atmış, ihaleyi kazanan firmaların temsilcileri de "başarının imbiğinden süzülerek gelen büyüklenmenin, kibirlenmenin, gururlanmanın dumanında" harika demeçler vermişti.
Sabiha Gökçen:
1.932 milyar euro!
Antalya Hava Meydanı:
2.371 milyar euro!
Bu yüksek paralar karşılığında hava meydanı işletmeciliğinden devlet çekiliyor, yerine şeffaf açık artırma ile ihaleyi kazanan yabancı ortaklarla oluşturulmuş konsorsiyumlar geliyor.
Şimdi asıl soru şudur.
Yani sorulmayan.
Üzerine gidilmeyen.

Niçin para yatırıyorlar?

Yerli ve yabancı özel sektör, bu kadar parayı hava meydanları işletmeciliğine niçin akıtıyor? Diyorlar ki, oralarda gümrüksüz satış mağazaları (duty free shop) var, "gelen yolcu, giden yolcu şarap?sigara?çikolata?Antep fıstığı alıyor, sandviç yiyip çay?ayran içiyor", uçaklara benzin satışı yapılıyor. Özel sektör işte bu satışlardan kazanacak; hava meydanlarımıza ilave yatırımlar yapmayı da kabul edip, bu işi almaktan mutlu oluyor.
Kulağa hoş geliyor.
Ancak bir de gizlenen...
Açıklanmayan...
Altı çizilmeyen...
Halkın görmez tarafına getirilen bir "hinoğluhinlik" var. O da tıpkı yabancı borçlar altında inleyen Osmanlı devletinin çökme dönemlerinde yabancı alacaklılara "gelip vergileri toplama imtiyazı vermesine (iltizam sistemi)" benzer bir durum var.
Halktan gizlenen şu:
Gelen uçaktan, giden uçaktan, gelen yolcudan, giden yolcudan, iç hat yolcusundan, dış hat yolcusundan alınan ve adına "ayakbastı parası" denilen miktarların içine gizlenmiş vergiler var.
Dış hattan uçak indi:
Uçak başına 600 euro.
İç hattan uçak indi:
Uçak başına 60 euro.
Dış hattan yolcu geldi:
Yolcu başına 12 euro.
İç hattan yolcu geldi:
Yolcu başına 3 euro.
Alınıyor.
Bunlar sanki hava meydanını işleten firmanın yaptığı uçaktan bavul indirme, uçağa bavul bindirme, yolcuyu uçağa taşıma masrafı karşılığı alınan paraymış gibi gösteriliyor ancak çoğu devlet adına toplanan vergi ve bilet ücretlerinin içinde gizli olarak alındığı için gelen yolcunun?giden yolcunun bundan haberi bile olmuyor. Özetle; AKP iktidarının yaptığı, hava meydanlarını özelleştirme değil. Osmanlı'nın batış yıllarındaki "vergileri dış borç vermiş yabancıya alacağı karşılığında devretme" esasına dayalı iltizam sisteminin aynısı: Devletin hava meydanlarından topladığı vergiyi 20 yıllığına özel yabancı şirkete devret.
Vergiyi kırdır.
Milyar euro'ları topla.
Yüksek faize öde.
Faiz dışı fazla ver.
Yüzde 18 gibi dünyanın hiçbir ülkesinde görülmeyen oranda faizle Türkiye'ye borç veren yabancının ve IMF'nin gözüne gir. AKP iktidarı "istikrar getirdi" bir 5 yıl daha Türkiye'yi yönetmelidir propagandası yaptır.
Gizlenen budur.
Atlamayın.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100