YENİ MESAJ İSTANBUL
İstanbul'u çevre ülkelerin alışveriş merkezi yapmak amacıyla çalışmaları sürdürülen İstanbul Shopping Fest (İstanbul Alışveriş FestivaliISF) için Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) ile Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ortak şirket kuruyor. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, İSF İstanbul Alışveriş Festivali Organizasyon Ticaret A.Ş. adıyla kurulacak şirket için önceki gün olağanüstü genel kurul yaparak dernek tüzüğünü değiştirdiklerini söyledi.Kurulacak şirketin İstanbul Shoping Fest'in her türlü gelir ve giderini yöneteceğini vurgulayan Yılmaz Yılmaz, diğer iki derneğin de yeni şirkete ortak olacağını ifade etti. Yılmaz Yılmaz, alışıla gelmiş indirim zamanlarının dışında, İstanbul'da 18 Mart 26 Nisan 2011'den başlayarak, her yıl tekrar edecek bir alışveriş, kültür ve eğlence festivali yaratmak için çalıştıklarını vurguladı. Yılmaz, şunları söyledi: "18 Mart26 Nisan 2011 tarihleri arasında çevre ülkelerde farklı dinlere mensup insanlar Nevruz, Paskalya ve Hamursuz bayramlarını kutluyorlar. 45 günlük dönemde özellikle Rusya, İran, Ukrayna, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Yunanistan, Romanya, Suriye ve Irak gibi ülkelerde uzun tatiller yaşanıyor. Yapacağımız tanıtımlarla söz konusu ülkelerin vatandaşlarını tatil dönemlerinde İstanbul'a çekerek turist başına 580 dolar olan ortalama harcamayı İstanbul'da 1000 dolarlar seviyelerine çıkarmayı hedefliyoruz." Yılmaz, bu dönemde yaklaşık 2 milyar dolar olan perakende ticaret hacmini, 2023 yılında 4 milyar doları yabancı turistlerden gelmek üzere toplam 10 milyar dolara ulaştırmayı amaçladıklarını belirtti.