Her dakikada bir kadın doğum nedeniyle ölüyor
General Electric (GE) Türkiye CEO'su Canan Özsoy, çoğu Afrika kıtasında olmak üzere her dakikada bir kadının gebelik nedeniyle hayatını kaybettiğine işaret ederek, "Aslında basit önlemlerle bu ölümlerin önüne geçmek mümkün" dedi
16.01.2014 00:00:00
YENİ MESAJ / İSTANBULVodafone Türkiye ana sponsorluğunda düzenlenen CEO Club Buluşmaları'nın Ocak ayı toplantısı, 15 "Sosyal İnovasyon Zirvesi" başlığı altında İstanbul'da düzenlendi. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Gökhan Öğüt'ün konuşmasıyla başlayan etkinlikte General Electric (GE) Türkiye CEO'su Canan Özsoy, Hitachi Europe Yönetim Kurulu Başkanı Klaus Dieter Rennert ile Arçelik CEO'su Levent Çakıroğlu söz aldı. Daha önce toplantıya katılacağı açıklanan Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, Ankara'ya gitmesi gerektiği için düzenlenen panelde yer alamadı. GE Türkiye CEO'su Canan Özsoy, dünyada her dakikada bir kadının gebelik nedeniyle hayatını kaybettiğine işaret ederek, "Bu ölümlerin çoğu Afrika kıtasında cereyan ediyor. Oysa ultrason cihazı yaygın olsa bu ölümler önlenebilir. GE uzmanları cepte taşınabilir bir telefonu boyutlarında ultrason cihazı geliştirdi. Hindistan ve Endonezya gibi ülkelerde lise mezunu genç kızlara bu cihazın kullanımını öğrettik ve iyi sonuçlar aldık. Kadınların yüzde 96'sı kendi kendine doğum yapabilir. Ben de bu şekilde doğum yaptım. Ancak yüzde 4'ü risk grubunda yer almaktadır. Bunlara ulaşıp bunları hastaneye sevkederek kurtarmak gerekir."Öncelik yenilikçilikteArçelik CEO'su Levent Çakıroğlu, dünya genelinde 7 Araştırma - Geliştirme Merkezi (AR-Ge) sahibi olduklarını, her yıl 150 patent başvurusunda bulunduklarını ifade ederek, "İnovasyon (yenilikçilik) stratejimizin kalbinde yer alıyor" dedi. Sekizi Türkiye'de olmak üzere dünya genelinde 14 fabrikaya sahip olduklarını ifade eden Çakıroğlu, şunları söyledi: "25 bin çalışanımız var... Ürünlerimizi 100'den fazla ülkede satıyoruz. Arçelik kendi teknolojisini geliştirmek suretiyle istediği pazarda yer bulabiliyor. İnovasyon konusunda yatırımlardan fedakârlık yapmıyoruz. Pazar konusunda ise birebir nihai kullanıcı ile temas halindeyiz. Her ülkede ben de dahil evlerin kapısını çalıyoruz ve tüketicilerin taleplerini öğreniyoruz. Bunun sonucunda yenilikçi fikirler ortaya çıkıyor" dedi. Batı Avrupa'da beyaz eşya sektöründe pazar lideri olduklarına dikkatleri çeken Çakıroğlu, "Avrupa genelinde Arçelik beyaz eşyada 3. büyük şirket... Beko, Batı Avrupa'da en çok satan beyaz eşya markası... Yüksek kaliteli ürünler satarak bu pazarda hâkimiyet kurduk. Avrupa'da tüketici derneklerinin yaptığı objektif testlerden geçiyoruz ve bunlardan iyi not alıyoruz. Bu nedenle ciromuz son 5 yılda iki kat arttı" şeklinde konuştu.