Her gün 3 bin kaza oluyor
Emniyet Genel Müdürlüğü'ne göre, Türkiye'de her gün ortalama 2 bin 886 trafik kazası yaşanıyor, bu kazaların sonucunda 12 kişi ölüyor ve 552 kişi de yaralanıyor
17.08.2012 00:00:00
Coğrafi bilgi sistemleri kullanılarak trafik kazalarının zamansal ve mekansal analizinin yapıldığı raporda, trafik kazalarının sebepleri, ne sıklıkla hangi bölgelerde yapıldığı ve trafik kazalarını önlemek için bilimsel gelişmeler göz önüne alınarak neler yapılması gerektiği anlatılıyor. Bu çalışmada sadece ölümlü veya yaralanmalı trafik kazası verileri kullanılırken, maddi hasarlı trafik kazası verileri kullanılmadı. Rapordaki verilere göre, dünyada ortalama olarak yılda 1.2 milyondan fazla kişi trafik kazalarından ölüyor, 20- 25 milyon kişi yaralanıyor ya da sakat kalıyor.
Dünya Sağlık Örgütü'ne (WHO) göre 2030 yılına kadar trafik kazalarında yaralanma sonrası ölümler, tüm ölüm nedenleri arasında beşinci sıraya yükselecek. Ayrıca WHO, 13- 14 yaş arasındaki ölümlerin nedenleri sıralamasında, trafik kazalarının ilk sırada olduğunu belirtti. Türkiye'nin durumu da dünyadan çok farlı değil. Emniyet Genel Müdürlüğü'nün derlediği bilgilere göre: 2009 yılı trafik kazası verilerine bakıldığında her gün ortalama 2 bin 886 trafik kazası yaşanıyor, bu kazaların sonucunda 12 kişi ölüyor ve 552 kişi de yaralanıyor. Bu nedenle trafik kazalarının Türkiye'de en önemli halk sağlığı ve güvenlik sorunu olduğu vurgulanıyor.
En az hatalı kaza Adana'da
Çalışmada ülke genelindeki otoyollar coğrafi konumlarına göre Güneybatı Anadolu Otoyolu, Güney Anadolu Otoyolu ve Kuzeybatı Anadolu Otoyolu olmak üzere üç ana kısımda incelendi. Raporda 2008 yılı verilerine göre, Güney Anadolu Otoyolu en az hatalı kaza oranına sahip otoyol kesimi ve Adana'da en az hatalı kaza oranına sahip il oldu. Adana'daki 118 kazadan sadece 5 tanesi hata sonucu gerçekleşirken, İstanbul ise bin 379 kaza oranıyla en çok kaza yapılan il oldu. İstanbul'daki hatalı kaza sayısı 444. Rapordaki verilere göre 2008 yılında İstanbul otoyol güzergahında toplam bin 379 ölümlü veya yaralanmalı trafik kazası meydana geldi. Yapılan analizde; kazaların özellikle 1. Çevre Yolunda Altunizade Kavşağı ile Okmeydanı Kavşağı arasında yoğunlaştığı tespit edildi.
Dünya Sağlık Örgütü'ne (WHO) göre 2030 yılına kadar trafik kazalarında yaralanma sonrası ölümler, tüm ölüm nedenleri arasında beşinci sıraya yükselecek. Ayrıca WHO, 13- 14 yaş arasındaki ölümlerin nedenleri sıralamasında, trafik kazalarının ilk sırada olduğunu belirtti. Türkiye'nin durumu da dünyadan çok farlı değil. Emniyet Genel Müdürlüğü'nün derlediği bilgilere göre: 2009 yılı trafik kazası verilerine bakıldığında her gün ortalama 2 bin 886 trafik kazası yaşanıyor, bu kazaların sonucunda 12 kişi ölüyor ve 552 kişi de yaralanıyor. Bu nedenle trafik kazalarının Türkiye'de en önemli halk sağlığı ve güvenlik sorunu olduğu vurgulanıyor.
En az hatalı kaza Adana'da
Çalışmada ülke genelindeki otoyollar coğrafi konumlarına göre Güneybatı Anadolu Otoyolu, Güney Anadolu Otoyolu ve Kuzeybatı Anadolu Otoyolu olmak üzere üç ana kısımda incelendi. Raporda 2008 yılı verilerine göre, Güney Anadolu Otoyolu en az hatalı kaza oranına sahip otoyol kesimi ve Adana'da en az hatalı kaza oranına sahip il oldu. Adana'daki 118 kazadan sadece 5 tanesi hata sonucu gerçekleşirken, İstanbul ise bin 379 kaza oranıyla en çok kaza yapılan il oldu. İstanbul'daki hatalı kaza sayısı 444. Rapordaki verilere göre 2008 yılında İstanbul otoyol güzergahında toplam bin 379 ölümlü veya yaralanmalı trafik kazası meydana geldi. Yapılan analizde; kazaların özellikle 1. Çevre Yolunda Altunizade Kavşağı ile Okmeydanı Kavşağı arasında yoğunlaştığı tespit edildi.