27 Nisan 2015 Pazartesi 00:02
Hubble Uzay Teleskobu 25 yaşında

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Hubble Uzay Teleskobu’nun uzaydaki 25’inci yılını, yıldızlardan yeni görüntüler yayımlayarak kutladı.

Uzay Mekiği Discovery tarafından Dünya etrafındaki yörüngesine 24 Nisan 1990’da taşınan, Amerikalı astronom Edwin Hubble’ın adının verildiği Hubble Uzay Teleskobu uzaydaki 25’inci yılına girdi. NASA, Hubble’ın 25’inci yılı anısına, İsveçli araştırmacı tarafından 1960 yılında bulunan ve daha sonra astronomların Westerlund 2 adını verdiği yıldız kümesinin görüntülerini yayımladı. ABD’nin Baltimore kentindeki Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsü’nde görev yapan astronom Marc Postman, Hubble’ın 25’inci yılıyla ilgili yaptığı açıklamada, “Uzunca bir süre görev yapacağını biliyorduk. Ancak herhangi birinin, 25-30 yıl ömrü olacağını tahmin ettiğini sanmıyorum” ifadesini kullandı.

Öte yandan NASA, uzayda yaşamı araştırmak için 8,8 milyar dolara mal olan James Webb Teleskobu’nu 2018 yılında uzaya fırlatmayı planlanıyor. NASA , ABD Ulusal Keşif Bürosu (NRO) tarafından bağışlanan ve halen deposunda bulunan “Geniş Alan Kızılötesi Araştırma Teleskobu” ile “Astrofizik Odaklı Teleskop” (WFIRST-AFTA) adlı teleskoplarını da 2024 yılında uzaya yerleştirmeyi planlıyor.  Uzay mekik programına 2011 yılında son veren NASA’nın, “Orbiting Rainbows” konseptiyle ışığı yansıtmak için geleneksel ayna yerine daha çok milyonlarca küçük parçanın kullanıldığı deneysel teknolojiler yoluyla potansiyel teleskoplar üzerine bir çalışmasının daha olduğu belirtildi. AA