Hükümet, 'Bölünmüş Yol Projesine' trilyonlarca lira harcarken, uluslararası standardlara daha uygun olan beton yolların alt yapısı için 3 trilyon lira kaynak ayırmadı.
Hükümet öncelikli projeleri arasında yer alan 15 bin kilometrelik Bölünmüş Yol Projesi için 1.3 katrilyon kaynak ayırırken, gelişmiş ülkelerin tamamında kullanılan ve asfalt yola göre daha az maliyetli olan Beton Yol Projesine sahip çıkmıyor. Bölünmüş Yol Projesi ile başlatılan Beton Yol Projesi'nin İstanbul Hasdal'daki örnek yol çalışmaları Karayolları Genel Müdürlüğü'nün alt yapı çalışmasına 3 trilyon lira ayırmaması nedeniyle iptal oldu. Bunun üzerine Karayolları Genel Müdürlüğü Hasdal Projesi yerine Afyon-Ankara yolu üzerindeki 3 kilometrelik beton yolun alt yapısını yapacağına dair yeni bir protokol imzaladı. Ancak, bu projenin Nisan ayında İstanbul'da düzenlenecek olan Uluslararası Beton Yollar Sempozyumu'a yetişmemesinden endişeleniliyor. Proje sempozyuma yetişemezse, Türkiye'de ilk defa düzenlenecek olan Uluslararası Beton Yol Sempozyumu'nda Türkiye, örnek bir beton yol çalışması gösteremeyecek.
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan İğnebekçili, Karayolları Genel Müdürlüğü ile İstanbul Hasdal ve Afyon Örnek Yol Projesi için protokol imzaladıklarını belirterek, protokole göre Karayolları Genel Müdürlüğü'nün örnek yol çalışmalarının alt yapısını tamamlayacağını beton yolu ise TÇMB'nin yapacağını hatırladı. Aradan geçen bir seneye rağmen Karayolları Genel Müdürlüğünün kaynak yetersizliği nedeniyle İstanbul Hasdal Projesi'nin alt yapısını hazırlamadığını kaydeden İğnebekçili, "Karayolları Genel Müdürlüğü bir yıldır yolun bize alt yapı hazırlığını vermedi. Bu nedenle Afyon'daki yolu öncelikli sıraya aldık. Böylelikle Türkiye'de uluslararası standardlara uyan ilk beton yol ihalesi yapıldı" dedi. Afyon'daki 3 kilometrelik örnek beton yolun 5 yıl bakım maliyetini kendilerinin takip edeceğini vurguluyan İğnebekçili, "Beton yollar gerek yatırım maliyeti, gerekse bakım maliyeti olarak asfalt yoldan daha ucuzdur. Ayrıca beton yollar, Türkiye şartları için asfalt yoldan daha uygun. Asfalt yola her 3 yılda bir bakım yapılırken Beton yola 15 yıl bakım gerekmez" diye konuştu.
İğnebekçili, Hükümetin Bölünmüş Yol Projesi için trilyonlarca para harcarken beton yolun alt yapı çalışması için 3 trilyon parayı ayıramadığına dikkat çekerek konuşmasına şöyle devam etti: "Biz 1.5 milyar dolarlık beton kaplama kısmını yapacağız devlet 3 trilyon liralık alt yapıyı yapamıyor. Hükümet, Bölünmüş Yol Projesi ile karayollarını genişletmeyi ve kısa vaddede ihtiyaçları karşılamayı hedefliyor. Uzun vadede bir yatırım yapılmış olsaydı Karayolları daha farklı bir yatırım içinde olurdu".
İğnebekçili, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, Afyon Beton Yol alt yapı çalışmasını Nisan ayında İstanbul'da düzenlenecek Uluslararası Beton Yollar Sempozyumuna yetiştirmesini beklediklerini sözlerine ekledi.
Hükümet öncelikli projeleri arasında yer alan 15 bin kilometrelik Bölünmüş Yol Projesi için 1.3 katrilyon kaynak ayırırken, gelişmiş ülkelerin tamamında kullanılan ve asfalt yola göre daha az maliyetli olan Beton Yol Projesine sahip çıkmıyor. Bölünmüş Yol Projesi ile başlatılan Beton Yol Projesi'nin İstanbul Hasdal'daki örnek yol çalışmaları Karayolları Genel Müdürlüğü'nün alt yapı çalışmasına 3 trilyon lira ayırmaması nedeniyle iptal oldu. Bunun üzerine Karayolları Genel Müdürlüğü Hasdal Projesi yerine Afyon-Ankara yolu üzerindeki 3 kilometrelik beton yolun alt yapısını yapacağına dair yeni bir protokol imzaladı. Ancak, bu projenin Nisan ayında İstanbul'da düzenlenecek olan Uluslararası Beton Yollar Sempozyumu'a yetişmemesinden endişeleniliyor. Proje sempozyuma yetişemezse, Türkiye'de ilk defa düzenlenecek olan Uluslararası Beton Yol Sempozyumu'nda Türkiye, örnek bir beton yol çalışması gösteremeyecek.
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan İğnebekçili, Karayolları Genel Müdürlüğü ile İstanbul Hasdal ve Afyon Örnek Yol Projesi için protokol imzaladıklarını belirterek, protokole göre Karayolları Genel Müdürlüğü'nün örnek yol çalışmalarının alt yapısını tamamlayacağını beton yolu ise TÇMB'nin yapacağını hatırladı. Aradan geçen bir seneye rağmen Karayolları Genel Müdürlüğünün kaynak yetersizliği nedeniyle İstanbul Hasdal Projesi'nin alt yapısını hazırlamadığını kaydeden İğnebekçili, "Karayolları Genel Müdürlüğü bir yıldır yolun bize alt yapı hazırlığını vermedi. Bu nedenle Afyon'daki yolu öncelikli sıraya aldık. Böylelikle Türkiye'de uluslararası standardlara uyan ilk beton yol ihalesi yapıldı" dedi. Afyon'daki 3 kilometrelik örnek beton yolun 5 yıl bakım maliyetini kendilerinin takip edeceğini vurguluyan İğnebekçili, "Beton yollar gerek yatırım maliyeti, gerekse bakım maliyeti olarak asfalt yoldan daha ucuzdur. Ayrıca beton yollar, Türkiye şartları için asfalt yoldan daha uygun. Asfalt yola her 3 yılda bir bakım yapılırken Beton yola 15 yıl bakım gerekmez" diye konuştu.
İğnebekçili, Hükümetin Bölünmüş Yol Projesi için trilyonlarca para harcarken beton yolun alt yapı çalışması için 3 trilyon parayı ayıramadığına dikkat çekerek konuşmasına şöyle devam etti: "Biz 1.5 milyar dolarlık beton kaplama kısmını yapacağız devlet 3 trilyon liralık alt yapıyı yapamıyor. Hükümet, Bölünmüş Yol Projesi ile karayollarını genişletmeyi ve kısa vaddede ihtiyaçları karşılamayı hedefliyor. Uzun vadede bir yatırım yapılmış olsaydı Karayolları daha farklı bir yatırım içinde olurdu".
İğnebekçili, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, Afyon Beton Yol alt yapı çalışmasını Nisan ayında İstanbul'da düzenlenecek Uluslararası Beton Yollar Sempozyumuna yetiştirmesini beklediklerini sözlerine ekledi.