11 Temmuz 2015 Cumartesi 00:13
677 Okunma
Huzurlu emeklilik artık hayal
YUSUF KARACA/İSTANBUL

Sigorta şirketi AvivaSA'nın ortağı Aviva ve araştırma şirketi Ipsos işbirliğiyle yaptırdığı araştırmada; emekliliğe yönelik davranışlar gözlemlendi. Araştırma sırasında ABD, Çin, Endonezya, Fransa, İngiltere, İrlanda, İspanya, İtalya, Kanada, Polonya, Singapur ve Türkiye’yi kapsayan 12 ülkede, yaklaşık 12 bin 500 tüketici ile görüşüldü. 
Araştırmanın ilgi çekici başlıkları şöyle:

Türklerin yüzde 55’i emeklilik dönemleri
için endişeli
 Emeklilik dönemlerinde yeterli yaşam standardı sağlamaya yetecek kadar geliri olmayacağından en çok endişelenen iki ülke Polonya ve Türkiye. Yüzde 58 oranla endişe duyan Polonya’yı, yüzde 55’le Türkiye takip ediyor. Türk halkının yarısı, emeklilik yaşından sonra çalışmak zorunda kalacağını düşünüyor. Emeklilik döneminde yeterli yaşam standardı sağlayamamaktan kaynaklanan endişe, emeklilik sonrasında da çalışma zorunluluğunu artırıyor. Türk halkının halen çalışan iş gücünün yüzde 50’si, emekliliğinde de çalışmak zorunda kalacağını düşünüyor. Bu durum, genç nüfusun çalışma olanaklarının bir kısmının, emekliler tarafından kullanılması sonucunu doğuruyor. 

Türklerin finansal endişelerinde 'emeklilik' ilk dörtte
 Türkiye'deki tüketicilerin finansal konulardaki endişelerine bakıldığında; yüzde 46 ile geçim sıkıntısı birinci sırada yer alıyor. Bunu; yüzde 42 ile temel yaşam ihtiyaçları fiyatlarının önemli ölçüde artması, yüzde 41 ile borçları ödemeye yetişememek, yüzde 40 ile emeklilik için yeterli parasının olmaması takip ediyor. Bir başka deyişle Türk halkının ana gündem maddelerinden biri, emeklilik için yeterli birikiminin olmaması…

Türkiye'de geçim sıkıntısı çok yaygın
Türklerin yüzde 69’u finansal sıkıntı çekiyor… Bu yıl da, geçen yıl olduğu gibi Türk halkının yüzde 23’ü ciddi finansal sıkıntı çekiyor. Yüzde 31’i halihazırdaki finansal durumlarını 'rahat' ya da 'idare ediyoruz' cümlesiyle ifade ederken, yüzde 46’sı ise 'kıt kanaat geçiniyoruz' diyor. Dolayısıyla Türk halkının yüzde 69'u idare edemiyor!
Yüzde 49 borçlarından korkuyor: “Borçlarımın miktarı beni tedirgin ediyor” diyen Türkler, yüzde 49 oranla, 12 ülke arasında birinci sırada. Türkiye’yi Endonezya (yüzde 48) ve Polonya (yüzde 37) takip ediyor. “Bu aralar bazı fatura ve ödemelerimi de vaktinde yapamıyorum” diyenler arasında Türkiye yine yüzde 41 ile ilk sırada yer alıyor. Türkiye’yi yüzde 21 ile İrlanda ve Endonezya izliyor. Türkiye’nin diğer ülkelere göre açık ara önde yer aldığı görülüyor.

Ülke ekonomisi de sıkıntıyı artırıyor
Ülke ekonomisine yönelik beklentilerde kötümserlik, vatandaşın bireysel ekonomisine ise iyimserlik hakim... Türk tüketicilerinin yüzde 23’ü, önümüzdeki 12 ayda ülkenin genel ekonomik durumunun iyiye gideceğini düşünürken, yüzde 46’sı kötüye gideceğini düşünüyor. Önümüzdeki 12 ayda ekonominin nasıl seyredeceği konusunda en kötümser olanlar ise Türkler ve Fransızlar. Ekonomiyle ilgili beklentiler, tüm ülkelerde genel hatlarıyla vatandaşın kendi durumuyla ilgili olduğunda iyimserleşiyor. Türkiye’de ankete katılanların yüzde 46’sı ülke ekonomisiyle ilgili olumsuz beklentiye sahipken, kendi finansal durumuyla ilgili beklentisi olumsuz olanlar sadece yüzde 21’de kalıyor. Türklerin, hane halkının gelecekteki finansal durumuna ilişkin düşünceleri de genel ekonomi hakkındaki düşüncelerinden daha olumlu görünüyor.

Ciddi hastalık korkutuyor
Türk tüketicilerinin ailevi endişeleri sıralamasında, yüzde 55 ile ciddi bir hastalığa yakalanma ihtimalini; yüzde 46 ile kişisel bilgilerin başkalarınca kullanılması, yüzde 46 ile beklenmedik olaylar, yüzde 44 ile sahtekârlık ve siber dolandırıcılık, yüzde 43 ile iş güvencesinin olmaması izliyor.

Vatandaşın birikimi yok
Türklerin yüzde 33’ü beklenmedik durumlara hazırlıklı değil... Çalışan Türklerin yüzde 33’ü, beklenmedik durumlarla başa çıkacak kadar birikim ya da yatırımının olmadığını söylüyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100